Hej,
hade en vattenläcka i takpappen som nu är åtgärdad. På vinden under läckan verkar det ha växt något som jag inte vet vad det är, syns på bilden nere till höger.
Någon som vet?

Huset är ett trähus från 1943.
 
  • Vindutrymme med träbjälkar och isolering, nere till höger syns potential mögelväxt på träytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Getingbo?
 
Det har inte växt, det är byggt ... av getingar. Ett getingbo med andra ord.
Är det från i år och fortfarande bebott så vänta till hösten/vintern när de dör och ta bort det då så slipper du bli stucken under processen.

EDIT: Blev visst tvåa på den.
 
Det var ganska likt mitt, som jag hittade på stallvinden för ganska precis fyra år sedan:

Getingbo hittat på vind med träväggar och lofttrappstege i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.