Byggahus.se

Spottar eller taklampa i badrum?

  • Spottar

    15 Röster 68,2%
  • Taklampa

    7 Röster 31,8%
  • Antal röster
    22
T
Kan inte bestämma mig för hur jag vill ha det i badrummet. Ska flytta till nytt boende och där sitter en taklampa idag.

Min första tanke var att sänka taket lite och sätta spottar. Det är inget större projekt. Sen funderade jag på om man bara skulle byta till en snyggare taklampa. Typ den här:
Modern taklampa i matt mässing med flera vita glaskupor för badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Vad tycker ni, spottar eller taklampa?
 
Claes Sörmland
Den kräver sin dammtorkning!
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
BirgitS
För mig är svaret på frågan i rubriken: Ledlister, infällda i taket eller sittande längs väggarna och lysande på taket.
 
Spottar för att vi vill ha bra ljus i badrummet. Lampan på bild kommer inte ge bra ljus.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Tycker du att den där taklampan är snygg, förstår jag överhuvudtaget inte varför du funderar på spottar.

För det första är den gräslig som badrumslampa och jag har inget att tillägga.
 
IP44 är på gränsen till lågt för en lampa i ett badrum. Infällda spottar blir betydligt mindre känsliga för att man råkar rikta duschhandtaget åt fel håll.
 
I rätt badrum skulle nog den där lampan bli riktigt snygg. Gärna i ett stort badrum där man kan ha två st!
Spottar i rätt antal och med bred spridningsvinkel ger ett bättre ljus med mindre skuggor men om du har någon form av ljuskälla vid spegeln så går det bra med taklampa också.

Det är så olika stil så det hänger nog på vad du vill ha för stuk.

Väljer du den där lampan är det nog bra om du kan placera den en bit från duschen.
Och som någon skrev så kommer du behöva damma av den rätt ofta.
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.