Byggahus.se
Svårt att veta vilket delforum jag skulle lägga detta i eftersom jag inte vet vad det är för något. Och det är just det jag behöver hjälp med 😀

Den låg i stugan som jag köpte för snart 3 år sedan. Jag har googlat på Computime etc. men blir inte klokare. Någon som känner igen denna och vet vad det är:

Hand håller en vit okänd enhet med elektrisk kontakt och röd lysdiod, märkt Computime.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en enhet med etikett som visar "COMPUTIME LTD" och säkerhetscertifieringar, hålls av en hand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag gissar att det finns/fanns en fjärrkontroll till denna och att det är en "smart plug".
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag gissar att det finns/fanns en fjärrkontroll till denna och att det är en "smart plug".
Det var min första gissning också men det känns osannolikt som fan. Köpte kåken för 3 år sen och då hade den stått obebodd i 4-5 år och senaste boenden var en tant på 80+ som hade bott i kåken i minst 30 år.

Nja liksom 🤔
 
B Bästerortarn skrev:
Det var min första gissning också men det känns osannolikt som fan. Köpte kåken för 3 år sen och då hade den stått obebodd i 4-5 år och senaste boenden var en tant på 80+ som hade bott i kåken i minst 30 år.

Nja liksom 🤔
Jag tycker inte det talar emot det. Jag är nästan helt säker på att det är en sån. 🤔
 
Vore det något fjärrstyrt borde det ju stå något radio-godkännande på den, om det inte är IR då.
Kan det vara ett skymningsrelä? Eller jordfelsbrytare, men då borde det väl finnas någon knapp på den.

Kanske överspänningsskydd?
https://www.amazon.se/dp/B000L12R2W?ref=emc_b_5_mob_i
 
J JFrisk skrev:
Vore det något fjärrstyrt borde det ju stå något radio-godkännande på den, om det inte är IR då.
Kan det vara ett skymningsrelä? Eller jordfelsbrytare, men då borde det väl finnas någon knapp på den.

Kanske överspänningsskydd?
[länk]
Petke Petke skrev:
Det är ett överspänningsskydd.

[länk]
Tack, mysteriet löst!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.