Byggahus.se
Usch fy! Var i stugan igår (inte varit där på 3 veckor). Gick ner i källaren där vi bland annat har toaletten. Kände att det krasa där jag gick så lyste med mobilkameran och till förskräckelse upptäckte jag en jäkla massa (som tur var nu döda) larver!!! Gissar att de kommit in via hörnen där då jag såg några ligga döda där. Vi har elradiatorer på så det håller alltid minst 15-17grader där nere...
Vad är det för larver, varför har de kommit in och framförallt vad ska jag göra för att undvika att detta händer igen???
 
  • En brun yta med en genomskinlig, möjligen klibbig, substans och avlånga prickar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett golv med spillda vätskedroppar och smuts nära en väggkant, belysning ovanifrån, bilden är snedvriden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Brun yta med sprickor, skugga av en person, skimrande material längs en spricka, dammkorn synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Brun terrakottagolv med vattendroppar, spindelväv i hörnet, träelement. Regelbundet mönster. Inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Men med tanke på de många benen och att de rullar ihop sig så är det nog någon sorts dubbelfoting: https://sv.wikipedia.org/wiki/Dubbelfotingar
Gissningsvis har de kommit in för att det är varmare inne än ute. Täta är nog lösningen för att hindra dem, eller så bryr man sig inte eftersom de dör i brist på mat.
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.