Hej Kan man placera vacuumventilen inomhus i själva toalettrummet. Dra ett 75 rör upp i ett hörn och sätta vaacumventilen nära taket. Har problem med att fortsätta upp till vinden. Skulle bli väldigt många vinklar och rör. Alt. dra ut den genom yttervägg och sätta den en bit upp utmed väggen.
Toalettutrymmet kommer att ha golvbrunn, tvättställ och toa och ligger som högsta nivå på stammen.
Mvh Bo.

Vad har du för typ av avlopp? Enskilt avlopp med infiltration behöver minst en öppen luftning upp genom taket för att syresätta och ventilera systemet.
Om du ska ha vakuumventil så behöver du inte dra upp den till taket i rummet.

useless useless skrev:
Vad har du för typ av avlopp? Enskilt avlopp med infiltration behöver minst en öppen luftning upp genom taket för att syresätta och ventilera systemet.
Om du ska ha vakuumventil så behöver du inte dra upp den till taket i rummet.
Kommunalt avlopp.
Så det går att ha den inne. ingen risk för lukt?

G
Boioberga Boioberga skrev:
Kommunalt avlopp.
Så det går att ha den inne. ingen risk för lukt?
Vet inte vad som officiellt rekommenderas men jag har vaccumventil på oisolerad oventilerad vind och det luktar inget alls.

Rickard.
Det rekommenderas att ha dom inne men det är inte så många som vill det.

G OMathson skrev:
Vet inte vad som officiellt rekommenderas men jag har vaccumventil på oisolerad oventilerad vind och det luktar inget alls.
Så länge ventilen funkar blir det ingen lukt. Om/när den slutar funka blir den oventilerade kallvinden en formidabel mögelfarm.
Bättre att ha den i badrummet så man märker att den slutar funka.

• Gilla
gone_fishing
  • Laddar…
Tack. Då vet jag hur det skall bli

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.