Admiral då? Finns även i svart.
https://www.elbutik.se/product.html/elko-admiral-2-vagsuttag-ip44
Inte fullt lika robusta och hållbara och långlivade (till nästa sekel, typ) som förra förslaget. Men bättre på att hålla vatten borta och ganska bra i övrigt. Dessutom med petskydd, till skillnad mot förra förslaget, så de måste inte monteras minst 1,70 högt.
https://www.elbutik.se/product.html/elko-admiral-2-vagsuttag-ip44
Inte fullt lika robusta och hållbara och långlivade (till nästa sekel, typ) som förra förslaget. Men bättre på att hålla vatten borta och ganska bra i övrigt. Dessutom med petskydd, till skillnad mot förra förslaget, så de måste inte monteras minst 1,70 högt.
Mikael_L skrev:
Ja det var ju bättre, vet du om dom håller färgen också?
Modellen är relativt ny, några år bara, så långtidsegenskaperna vet vi inte så mycket om
Elko har ju dock gjort sånt här för både utomhus och inomhus-bruk en typ 50-60 år tror jag. Så lite koll på vilka plaster som funkar lär de ha.
Men visst gulnar deras modernaste även de lite, solen är en mäktig fiende.
Men även det som suttit en 10-20 år uppe tycker jag för det mesta ser rätt ok ut. På 80-90 talet någon gång, hade de otur med plastutvecklingen, då gulnade det något fasansfullt, även inomhus. Det från den tiden verkar inte ens vitt, man kan tro att det var tänkt gult från från början.
De svarta modellerna är dock ett mer osäkert kort, nytt för Elko med svarta apparater utomhus
Elko har ju dock gjort sånt här för både utomhus och inomhus-bruk en typ 50-60 år tror jag. Så lite koll på vilka plaster som funkar lär de ha.
Men visst gulnar deras modernaste även de lite, solen är en mäktig fiende.
Men även det som suttit en 10-20 år uppe tycker jag för det mesta ser rätt ok ut. På 80-90 talet någon gång, hade de otur med plastutvecklingen, då gulnade det något fasansfullt, även inomhus. Det från den tiden verkar inte ens vitt, man kan tro att det var tänkt gult från från början.
De svarta modellerna är dock ett mer osäkert kort, nytt för Elko med svarta apparater utomhus
Här kommer ett icke-tips. Dessa:
https://www.kjell.com/se/produkter/...t-vagguttag-utanpaliggande-ip44-1-vags-p37586
är bara skit utomhus. Plasten blir fort spröd och spricker. Har flera från förra ägaren som måste bytas omgående. Dessutom måste man slå in stickproppen med våld i dem.
https://www.kjell.com/se/produkter/...t-vagguttag-utanpaliggande-ip44-1-vags-p37586
är bara skit utomhus. Plasten blir fort spröd och spricker. Har flera från förra ägaren som måste bytas omgående. Dessutom måste man slå in stickproppen med våld i dem.
Iofs inte ett positivt tips, men schneider aqua gulnar efter ett par år. Rekomenderar ej om du har vit fasad
https://www.elbutik.se/product.html...8XgdL6IsKNoiMqEiyQWGoP8D6NWepXsEaAvU3EALw_wcB
https://www.elbutik.se/product.html...8XgdL6IsKNoiMqEiyQWGoP8D6NWepXsEaAvU3EALw_wcB
Kan inte annat än att hålla med.J JPW skrev:
Har ju provat att sätta upp ett par av dessa skituttag, och såhär är det nu:
https://www.byggahus.se/forum/threads/utomhus-stroembrytare.421413/page-3#post-4286844
Pollman Elektrotechnic Nordic har hållt sig bra i några år. Skruvarna verkar inte vara för västkustklimat iofs, lite rost där.
https://www.elbutik.se/product.html/nordic-kapslade-vagguttag
/Höghus
https://www.elbutik.se/product.html/nordic-kapslade-vagguttag
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
