Alltså, vår utkastare låter i vissa lägen som om huset ska sprängas. Typ Brrrrp-Brrrrp högt! Dock inte om slangen är kopplad, så det blir ett visst motstånd antar jag men när man inte har slangen där för den ett j.vla liv. Har provat ta ur den för att se o-ringarna men kan inte se något fel. Vad göra?

Förmodligen är det packningen/käglan som vibrerar. Den kostar inte många kronor. Köp en ny och se till att ” pinnen” går lagom trögt att trycka in. Eventuellt behöver du slipa till botten i blandaren. Det görs med ett speciellt verktyg.

Putte1972 Putte1972 skrev:
Alltså, vår utkastare låter i vissa lägen som om huset ska sprängas. Typ Brrrrp-Brrrrp högt! Dock inte om slangen är kopplad, så det blir ett visst motstånd antar jag men när man inte har slangen där för den ett j.vla liv. Har provat ta ur den för att se o-ringarna men kan inte se något fel. Vad göra?
Jag byt insatsspindeln inte så länge sedan till 2 nya Gustavsberg vatten utkastare som garanti jobb på ett ny bygge. De skrek som fan och det var ett fabrikationsfel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.