4 384 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Uterum: Använda vindpapp.
Vi håller på att bygga ett inglasat uterum vår och höst.
Fundering: vi funderar på att lägga vindpapp mellan isoleringen och golvtrallen för att blockera mineralullen att sticka upp om /när trallen torkar ihop. Finns det risk att det kommer att lukta tjära i rummet då det kommer att bli varmt där inne? Någon som har gjort detta?
/Matts
Fundering: vi funderar på att lägga vindpapp mellan isoleringen och golvtrallen för att blockera mineralullen att sticka upp om /när trallen torkar ihop. Finns det risk att det kommer att lukta tjära i rummet då det kommer att bli varmt där inne? Någon som har gjort detta?
/Matts
Om det skulle lukta lite så kommer lukten att lägga sig efter ett par år när de flyktigaste beståndsdelarna dunstat.
Personligen skulle jag vara mer bekymrad över att få upp mineralullsdamm i luften därinne. Mineralull bör alltid stängas in hermetiskt. Så ngn form av barriär som ni är inne på är lämpligt.
Personligen skulle jag vara mer bekymrad över att få upp mineralullsdamm i luften därinne. Mineralull bör alltid stängas in hermetiskt. Så ngn form av barriär som ni är inne på är lämpligt.
OK, vi har funderat på det också, det verkar finnas en vit vindskydd ProBison den verkar inte innehålla tjära ? Vad tror ni om den ?Oldboy skrev:
Om det skulle lukta lite så kommer lukten att lägga sig efter ett par år när de flyktigaste beståndsdelarna dunstat.
Personligen skulle jag vara mer bekymrad över att få upp mineralullsdamm i luften därinne. Mineralull bör alltid stängas in hermetiskt. Så
ngn form av barriär som ni är inne på är lämpligt.Oldboy skrev:
Om det skulle lukta lite så kommer lukten att lägga sig efter ett par år när de flyktigaste beståndsdelarna dunstat.
Personligen skulle jag vara mer bekymrad över att få upp mineralullsdamm i luften därinne. Mineralull bör alltid stängas in hermetiskt. Så ngn form av barriär som ni är inne på är lämpligt.
Klicka här för att svara