Jepp det var dig jag svarade på Katti.

Visst kunde jag ställt frågan så, att vad kostar allt förutom kakel/m² och sedan kolla olika kakel priser.

Men i nuläget när jag håller på att göra en budget kalkyl för vårt 175m² hus så har jag inte tid att börja välja kakel och klinker så jag ville bara ha ett ungefärligt pris :P

Ungefär som någon skrev att för tapet, spackel och lister skulle man kunna räkna med 50kr/m² men även där beror det på vilka tapeter man väljer.

Okay,
är det någon annan som vet vad man bör räkna med för kvm-pris på tätskikt?

Materialet för att fuktspärra, i form av primer, själva tätskiktet (ofta 3 ggr), manchetter och hörnband etc. är inte billigt. Men en stor del av kostnaden är nog att det är torktider mellan varje behandling, d v s den som gör jobbet måste återkomma flera gånger. Men 400 kr per m2 för arbete och material låter rimligt, under normala förhållanden.

Jag uttrycker mig visst inte helt klart. :-/

Det är bara själva materialkostnaden jag är ute efter, alltså utan arbetsinsatts.
Jobbet hoppas vi nämligen att broder golvläggare tänker göra mot en back öl el dyl. ;)

Skall jag tro att 50% av dina 400:- är jobb och resten material, i så fall borde det bli ca 200:- för tätskikt "i hink" sas, är det rimligt eller är arbetskostnaden en större del?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.