Jag ska bygga ett attefallshus och funderar på var jag ska dra in vattnet. Avloppet kommer att komma upp genom golvet precis där toaletten kommer att stå. Från det uppsticket grenas det sedan ut till dusch, handfat och köksdel. När det gäller vattenledningen, är det att föredra att göra uppsticket genom golvet precis nedanför varmvattenberedarens placering? Det kommer alltså bli två uppstick, ett för avlopp och ett för vatten. Sedan dras det avloppsrör i trossbotten och förmodligen utanpåliggande för vatten. Låter detta rimligt?

Tacksam för svar!

Mvh Erik
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.