Hej!
Jag har pga platsbrist för en bil köpt ett uppblåsbart tält.
http://www.verktygsboden.se/fordonstaelt/biltaelt-foer-inomhusbruk
Det fungerade bra och jag har satt in en bil i det.
IMG_2416.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_2419.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tältet är placerat på logen i vår ladugård och den är inte tätt och heller inte fri från möss.
På deras hemsida står det att man inte behöver oroa sig för fukt eftersom luften byts 3-4 gånger i timman.
Jag hade tänkt att sätta in en torrboll, men det kanske är onödigt. Man kan ju undra hur det blir i vinter när det är 25 grader kallt. Utanför tältet ska jag sätta ut flera musfällor då vi saknar egen katt.
Är det någon som har erfarenhet av biltält?
//Bosse

Sitter det alltså en fläkt som blåser in luft i tältet kontinuerligt? Eller hur byts luften ut?

Med tältet inne i ett garage (eller under tak i alla fall) och kontinuerlig rörelse på luften behöver du nog inte oroa dig. Mössen däremot kan jag inte uttala mig om :)

thomasx skrev:
Sitter det alltså en fläkt som blåser in luft i tältet kontinuerligt?
Ja det sitter en fläkt som drivs av en nätadapter som ger 12 Volt. Ser ut som en kylfläkt inuti en datorlåda.Ffamför fältet finns ett filter som ska hindra damm att komma in i tältet.
//Bosse

Vad är vitsen med det där tältet?

raveper skrev:
Vad är vitsen med det där tältet?
Råttorna ska väl inte äta upp bilen? Hoppas de inte gillar tältsmaken...

Hade det inte varit billigare med en katt?

• Gilla
Kawaist
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Hade det inte varit billigare med en katt?
Nej, det hade det definitivt inte varit.

Pela som är ett sånt skitmärke.. Tråkigt om fläkten går sönder och antänder plasten och sen resten av ladan.

Nu är väl Pela inte en tillverkare utan mer Verktygsbodens branding av produkter de köper in från olika tillverkare. Jag har inte testat tillräckligt mycket Pela-prylar, men ultraljudstvätten som jag har verkar gedigen och uppfyller mina förväntningar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.