Installationsvy av ett värmesystems distributionsskåp med flera märkta rör, manometrar, en pump och ventiler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjena! Flyttade in i februari då verkade pump och allt fungera enligt min begränsade kunskap. Nu börjar kallare tider igen och utgick utifrån tidigare erfarenhet, vilket var att föreningen stänger av under varmare tider och slår på typ i oktober igen. Tog en titt in i skåpet för värmesystemet och tyckte det var väldigt tyst. Har nu insett att elen vilket konstig nog inte går till mitt elskåp är av. Varit i kontakt med grannen som konstaterat att dom aldrig stänger av . Vilket först betyder elfel . Har därför dragit extern elkabel till skåpet där två enheter kräver ström. Pumpen och centralen som heter Uponor. Nu rullar det på, och har luftat massor. Har ingående värme , den utgående är typ helt kall, kanske normalt ? Det blir varmt i golvkaklet framför skåpet. Märker inget någon annanstans. Temperaturen i lägenheten har gått från 21 till 22.5 på ca 14 timmar.

min fråga är varför det lyser rött ur centralen längst upp på bilden. Googlade fram hur man gör en reset men det lyser fortfarande rött. Har enklare variant av dosor i alla rum med ratt, t165 . Installationsvy av ett värmesystems distributionsskåp med flera märkta rör, manometrar, en pump och ventiler.
Skapa konto

Tar gärna emot tips och tricks från nån som kan detta system

Philip Kaastad Philip Kaastad skrev:
[bild] Tjena! Flyttade in i februari då verkade pump och allt fungera enligt min begränsade kunskap. Nu börjar kallare tider igen och utgick utifrån tidigare erfarenhet, vilket var att föreningen stänger av under varmare tider och slår på typ i oktober igen. Tog en titt in i skåpet för värmesystemet och tyckte det var väldigt tyst. Har nu insett att elen vilket konstig nog inte går till mitt elskåp är av. Varit i kontakt med grannen som konstaterat att dom aldrig stänger av . Vilket först betyder elfel . Har därför dragit extern elkabel till skåpet där två enheter kräver ström. Pumpen och centralen som heter Uponor. Nu rullar det på, och har luftat massor. Har ingående värme , den utgående är typ helt kall, kanske normalt ? Det blir varmt i golvkaklet framför skåpet. Märker inget någon annanstans. Temperaturen i lägenheten har gått från 21 till 22.5 på ca 14 timmar.

min fråga är varför det lyser rött ur centralen längst upp på bilden. Googlade fram hur man gör en reset men det lyser fortfarande rött. Har enklare variant av dosor i alla rum med ratt, t165 . [bild]
Tar gärna emot tips och tricks från nån som kan detta system
Värmesystem med Wilo-cirkulationspump, tryckmätare och kopparledningar.
Skapa konto
Värmesystem med Wilo-cirkulationspump, tryckmätare och kopparledningar.
Skapa konto
Värmefördelare av märket Uponor och dess anslutningsrör med röda ventiler installerade vid en vägg.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.