Hej alla
Är det någon av Er som har Uponor´s senaste system Smatrix ?
Vad tycker ni ?
Funkar det ?

Jag fick mitt gamla reglersystem uppgraderat tidigt i våras till detta Uponor´s senaste.
Måste säga att än så länge är jag inte speciellt imponerad.
Det är urusel uppbackning från Uponor när det gäller svar på frågor, bruksanvisningar mm.
Min rörmokare som installerade har inte heller så många svar att ge.Tydligen har han lika dålig stöttning från Uponor han också.
Systemet larmar hela tiden för framledningstemp som är för låg eller för hög till de olika centralerna.
Har inte heller fått några svar på hur jag ska utnyttja alla finesser som står i broschyrerna.
Eftr att ha varit igång i ett antal månader har systemet fortfarande inte pejlat in sig runt inställda börvärden. I ett av rummen har det överhuvudtaget ej lyckats nå inställt börvärde (20 gr)
Det är ju inte kallt i huset, men jag känner att jag har ingen som helst kontroll över huruvida det funkar som det ska ?

Någon som har erfarenhet ?
:o

• Gilla
pozz2
  • Laddar…
Tjena mbg62!
Är lite nyfiken på om du har fått iordning på systemet? Jag har nämligen beställt uppgradering till smatrix wave plus, och vore ju trevligt om det funkade lika bra som dom beskriver det? :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.