Jag reklamerade och fick 3 nya. Snyggt agerat då de garantin egentligen löpt ut. Men jag känner mig tveksam till att de nya håller bättre än de förra…M micros01 skrev:
Sent svar, men det går att köpa displayer löst på AliExpress för 120kr och byta dessa själv Bara en kontakt så inget svårt.M mefi skrev:1400st, 2 trasiga 😞
Det är ockerpris - särskilt som de för 5 år sedan kostade 7-800 överallt. Vad jag vet samma produkt som nu alltså kostar nästan det dubbla.
Jag lutar åt att göra så. Byta ut min styrning mot temp-/fuktmätare och ratta in flödena. Men absolut lär jag behöva hjälp med det..
Har försökt förut men finns ingen ritning över hur slingorna ligger, hur långa de är osv. Rattarna är inte injusterade. Lite knepigt att få till känner jag.. sen är det källare så jag har förstått att jag vill ha genomflöde även sommartid samtidigt som jag absolut inte behöver värma upp innetemperaturen något.
Väcker denna tråd 😀. Jag har samma problem. Vårt hus är byggt 2018. Jag fick byta två termostater runt 2020. Nu har två stycken helt lagt av och i princip har resten av termostaterna har mer eller mindre börjat frysa. Fick någon av er svar av uponor?M mefi skrev:Jag har sen 5 år tillbaka några Uponor T-169 termostater. Nu har jag problem med två av dem och undrar om någon annan känner igen detta problem? Någon som vet om/hur det går att fixa?
Det är displayerna som gradvis ”fastnar” för att till slut bli helt oläsliga. Se bilder. Har försökt nå Uponor för att fråga men får knget svar..
Mvh
Ja fick svar att mina från 2018 gått ur garanti för länge sedan. Ja köpte lösa display på ali och bytte. Jag har 5 givare och bytte på 2. Men nu är 2 trasiga och ja kommer inte ihåg vilka jag bytte på sist. Så ska köpa 5 nya lösa displayer igen och laga.C CT11 skrev:
Ok, tack! På de som ”bara” har delvis frusna skärmar så är det ju en bra lösning. Men de som är heldöda är det ju värre med. Får se vad uponor svarar. Men då vet jag att utsikten är mindre bra att få igenom en reklamation. Jag har mindre lust att lägga 2800 för att byta två termostater som sannolikt kommer gå sönder igen.C Crayo skrev:
Jag fick genom en reklamation men bara på 1 som good Will.C CT11 skrev:Ok, tack! På de som ”bara” har delvis frusna skärmar så är det ju en bra lösning. Men de som är heldöda är det ju värre med. Får se vad uponor svarar. Men då vet jag att utsikten är mindre bra att få igenom en reklamation. Jag har mindre lust att lägga 2800 för att byta två termostater som sannolikt kommer gå sönder igen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden