KalleKe
Jag har två LK UNI fördelare (1870691) med 20R som jag tänkte mata med PE-X 25mm slang från ett 22mm kopparrör.

Blir dock inte riktigt klok på vilka saker jag skall beställa för att få ihop röret med 20R gängan på fördelaren. Hittar kopplingar för 25mm slang men då är det med 25R gänga.

Kan någon vänlig själ tipsa om vilka kombinationer jag skall använda :)
 
Redigerat:
KalleKe
Borde detta kunna lösa problemet i båda ändar eller finns det en annan bättre lösning?

slan.PNG
 
Krilleman
I fördelaren gängar du i en Rak vatette R20x28. Kastar mutter och klämring, och monterar vatette plast istället!

RSK: 1873808 & RSK: 1940412
 
KalleKe
Tack! Blev en liknande lösning som du förslog fast med annat fabrikat från rinkaby :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.