Var gömmer sig ryssen denna gång?

Någon som ser var man letar? Inte i trakterna av Waxholm har min underrättelsetjänst avslöjat.... Visst vore det väl fint om Putin själv fick komma hit och kvittera ut sin ubåt...
 
Korvgubbe
Enligt SvD är det Kanholmsfjärden som gäller. Frågan är vem som är korkad nog att anfalla Sverige under älgveckan, när vi är som allra mest beväpnade.
 
  • Gilla
breakman och 2 till
  • Laddar…
Fram med sjunkbomberna och bomba upp kommunisterna på land!
 
  • Gilla
Andreas_H
  • Laddar…
Hemmakatten
Jag som just avslutat Anders Jallais bok "Fra 2.0" ser ubåtar överallt i skärgården....
 
Hade just spaning utmed Rindös södra strandlinje. Främmande undervattensverksamhet kan ej bekräftas.
 
Det kanske är en fisande strömming som vanligt :)

En officer, som intervjuades i radio, sa att kapaciteten för ubåtsspaning nu är 10% mot när det var aktuellt förra gången, på 1980-talet.

Så vi får väl önska dem lycka till :rolleyes:
 
Det är endastn en slump att det sammanfaller med ny budget från regeringen...
 
Har vi en regering?
 
  • Gilla
toolman77 och 2 till
  • Laddar…
Japp! Sveriges (världens?) första feministiska regering. Också den mest impotenta på länge....
 
Det sammanfaller i tid med att byggahus appen stängts ner. Vill ryssen inte att vi ska använda den eller har de hackat byggahus?

Just saying... :)
 
Fick just tips via email om denna
https://www.youtube.com/watch?v=jYKyNWTTPZs

:D :D :D


PS
Hela ubåtshysterin grundar sig på tre (3) iakttagelser gjorda av civilister.

Men det är väl kul att få ta ut båtarna då och då.
Kanske de får lite sjötillägg på lönen lagom till jul :)
 
Varför spionera i skärgården? Googla fram information i stället :).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.