Hej,
skall snickra ihop köksön därhemma nu och hade först tänkt en enkel konstruktion med en U-formad "ram" i 25mm MDF (två kortsidor och en långsida som skruvas i hörnen) där man sedan lägger på bänkskivan (60 kg) som sätts fast med några vinkeljärn på insidan av ramen. Kommer detta att hålla tror ni?
En arbetskamrat trodde att skruva MDF mot MDF på det viset kommer att ge en dålig fog och föreslog istället vinkeljärn eller motsvarande på insidan hörnen och att man skruvar genom järnet in i MDF-skivan istället.