Jahopp, nu har jag beställt 50 mm och 55 mm från Slöjd-Detaljer. Jag testade det ställbara borret, och det verkar skära okej, men wobblar lite och eftersom det bara har ett skär så antar jag att risken är lite större att hålet blir ojämnt (sidokrafter på borrets axel). För att biten ska sitta bra på chucken är det nog viktigt att hålet blir ordentligt runt, så även om jag inte behöver vackra kanter utan flis/fnas/fransar så tror jag ett kvistborr är en klar fördel.