K
Är det någon som vet hur länge man kunnat tvillingkoppla V4-radiatorerna? Kan få ett par radiatorer av brorsan som ska byta till sektionsradiatorer. De är 20-30 år gamla men har liknande anslutningar som de nya (dock ej vändbara..)

Kommer de att fungera att använda som fördelar eller måste jag sätta dem sist på kedjan?
 
L
Vad menar du du med tvillingkoppling
 
Krilleman
Ser kopplet ut så här på dina äldre V4 så borde ju gå fint att tvillingkoppla!

Schematisk illustration av ett radiatoranslutningskoppling med måttangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Radiatoranslutningar lämpliga för tvillingkoppling med dubbla rör och kopplingsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K
De ser ut så här: Radiatoranslutning med termostat och rör i en nisch vid trägolv och vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det borde ju fungera! Bara 5 radiatorer kvar då :)

Dagens thermopanel finns inte i 800 längd.. frågan är om jag ska köpa vanliga compact till de nischer som är 100 breda eller om det blir för trångt med utanpåliggande koppel...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.