Vi håller på att kolla runt på nya tvättmaskiner och såg bl.a. en dyrare Bosch maskin och en billigare Hoover. Och i.o.m. det så undrar jag om Hoover är ett bra märke eller om "billigt köper dyrt"?

//Patrik

Satsa på det dyrare (tycker jag). De dyrare maskinerna är OFTAST energi snålare samt mer tystgående än dom billigare..

Är ni en barnfamilj sliter ni ut Hoover eller ngt annat lågprismärke på 2 år, är ni pensionärer räcker en lågprismaskin livet ut.
Topplista a la Luckyman.....
1a Miele 10.000k och uppåt gjord för 30000 tvättar
2a Cylinda 6000k och uppåt gjord för 20000 tvättar
Om ni har barn satsa på 7kg maskin istället för finesser

Okej, tack! Då vet vi!

Grannen (barnfamilj) köpte en Bosch (kommer inte ihåg modellen) för c:a 5 år sedan, efter c:a 2,5 år var det dags för byte av kolen i huvudmotorn och nu i höstas lade den av helt (elektroniken gav upp, ett kretskort var "grillat") så det var bara att köra den till tippen.

snaggletooth skrev:
Grannen (barnfamilj) köpte en Bosch (kommer inte ihåg modellen) för c:a 5 år sedan, efter c:a 2,5 år var det dags för byte av kolen i huvudmotorn och nu i höstas lade den av helt (elektroniken gav upp, ett kretskort var "grillat") så det var bara att köra den till tippen.
Okej, men ska man se det som att de hade ren otur eller att man ska avstå från en Bosch? Bosch är väl ett bra märke?

//Patrik

Köp en Cylinda och bli garanterat nöjd. Bosch kör oftast med plastinnertrumma och kör du inte 90 graders tvätt då och då så kan den lätt börja osa apa.

Mitt råd bygger på erfarenhet. Cylinda har lite annan konstruktion än de andra märkena och du slipper bälgen + att den står väldigt stadigt på golvet. Har ju såklart rostfri innertrumma.

Miele eller AEG. Alternativt Toppmodellerna bland Husqvarna, eller Cylinda är det som gäller. Välj 7 kg trumma om det är en barnfamilj.

Alternativ 2 är att köp en billig maskin om ni planerar att flytta inom ett och halvt år.

continue skrev:
Köp en Cylinda och bli garanterat nöjd. Bosch kör oftast med plastinnertrumma och kör du inte 90 graders tvätt då och då så kan den lätt börja osa apa.

Mitt råd bygger på erfarenhet. Cylinda har lite annan konstruktion än de andra märkena och du slipper bälgen + att den står väldigt stadigt på golvet. Har ju såklart rostfri innertrumma.
Okej, men det är faktiskt aningen motsägelsefullt för oss (mina föräldrar) för att de köpte en Cylinda för 9 år sen och den har varit skit sedan dess. Många fel som t.ex. att den aldrig tappat in rikligt med vatten och jordfel i ett element.

Det är denna maskin vi har gett några blickar.
http://www.boschsalesmanual.com/files/_upload/BSH/Product_Sheets_LR/Bosch/WAS327B1SN_SE_SV.pdf

//Patrik

Även miele strular ibland;-), jobbar som servicetekniker....Tro mig när jag rekommenderar Cylinda.........

Patrik_Hed skrev:
Okej, men ska man se det som att de hade ren otur eller att man ska avstå från en Bosch? Bosch är väl ett bra märke?

//Patrik
Kan ju ha varit ett måndagsex.

continue skrev:
Även miele strular ibland;-), jobbar som servicetekniker....Tro mig när jag rekommenderar Cylinda.........
Okej, men mina föräldrar söker en stor maskin. Kollade på cylinda.se och deras maskiner har högst 6 kg tvättkapacitet. De söker 7-8 kg.

//Patrik

Vi har BOSCH och har upplevt samma problem som ngn ovanför här, kolen till motorn + att kretskortet gick sönder, allt inom 4 år. Mielen vi hade tidigare höll 9 år innan motorn lade av, aldrig några fel under tiden.

Okej, då kanske det är bäst att ta det före säkra före det osäkra och avstå från Bosch.

//Patrik

Jag har en Bosch som är suverän, och min bror hade en bosch i 10 år med 2 tvättar om dagen innan den gav upp.

Att betänka, en "lågpris" bosch är ofta inget bra köp, medan en dyrar enligt mig är kanon.

Inget märkes billigare modeller ska man köpa, inte ens miele's.

Sen är ju även elektrolux mellan-dyrare modeller bra, medans deras billigare ren skit.

SÅ lägg inte 4-5 tusen, då får du inget bra. Och tänk på att ett märske kan ha samma maksin i olika finessrika utförande som gör att det skiljer 2000 på dom fast allt viktigt är samma.
Behöver man en 15min program? Måste låsbygeln vara i plåt?
osv...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.