Hej.

Har köpt egen taktvätt och tänkte bege mig upp och tvätta taket dom närmaste dagarna men undrar om någon har tips under vilka förhållanden man ska göra det. Så länge det inte regnar, spelar det någon roll för resultatet?

Rickard.
Har du tänkt använda "grön fri" eller motsvarande produkt ska det helst inte regna inom ett dygn annars spelar det ingen roll men för din skull välj en dag när det inte blåser.

Rickard. Rickard.ag skrev:
Har du tänkt använda "grön fri" eller motsvarande produkt ska det helst inte regna inom ett dygn annars spelar det ingen roll men för din skull välj en dag när det inte blåser.
Ja det var något liknande jag tänkte använda men sen har jag läst någonstans att man inte bör göra det när det är soligt heller eftersom UV-strålningen "försvagar" det verksamma ämnet i vätskan..

Rickard.
Det låter faktiskt helt rimligt men jag vet inte. Sprid ut det en afton när det inte ska regna på natten om du tror det spelar roll så blir det garanterat bra.

Va lite tålmodig så ska du se att det kommer bli super oavsett.

Rickard. Rickard.ag skrev:
Det låter faktiskt helt rimligt men jag vet inte. Sprid ut det en afton när det inte ska regna på natten om du tror det spelar roll så blir det garanterat bra.

Va lite tålmodig så ska du se att det kommer bli super oavsett.
Tack för svaren! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.