Ska göra en utbyggnad med taklutning 22 grader och 14 grader ska ha betongpannor behöver man vidta något speciellt vid skarven mellan de olika taklutningarna det ska alltså vara ett gemensamt sammanhängande tak med lutning 22 grader sadeltak som sen övergår på ena långsidan i ett plattare tak med lutning 14 grader. eller är det bara att först lägga taket med 14 graders lutning och sen lägga 22 graders taket så det går ut en bit på det plattare taket