983 läst ·
2 svar
983 läst
2 svar
Tunna bits för spårskruv
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Någon som har tips på fler som säljer storpack av spårbits? Skulle behöva ett gäng t.ex 0,8x5,5mm och bredare. Vanliga bygghandeln har dåligt med sådant. Sandbergs Järn har inte bredare än 5,5mm vad jag kan se. Sitter skruvarna så håller inte de tunna bitsen länge. Tips på hållbara märken? Jag använder bitsen till att demontera spårskruv från gamla fönster. Spåren är smala.
Kanske testa att såga av klingan på en gammal skruvmejsel och spänna fast i chucken på skruvdragaren?
Annars tycker jag att Boschbitsen för spår är rätt tunna.
//Ronnie
Var ute i verkstaden och kollade mina bits och måste backa angående Boschbitsen — sexorna är en mm tjocka men femmorna är å andra sidan bara 0,6 mm tjocka.
Sedan har jag gamla åttor från Biltema men de är 1,3 tjocka. De är ju iofs skräpbits som kan slipas ner lite grand ju...
Annars tycker jag att Boschbitsen för spår är rätt tunna.
//Ronnie
Var ute i verkstaden och kollade mina bits och måste backa angående Boschbitsen — sexorna är en mm tjocka men femmorna är å andra sidan bara 0,6 mm tjocka.
Sedan har jag gamla åttor från Biltema men de är 1,3 tjocka. De är ju iofs skräpbits som kan slipas ner lite grand ju...
Redigerat:
Klicka här för att svara