Exakt vad ingick i priset 40 000 :-? Du skriver att allt ingick ;D Vad är det?
Även montage? Eftersom du skrev att det i sverige skulle ha kostat 66 000 med allt, inkl montage.
Är enormt intresserad av att handla en täljstensugn till lite billigare penning men för den delen inte göra avkall på funktion och garantier.
Vad för garantier fick du på din NunnaUuni?
Vilken modell valde du?
Snälla beskriv mer ingående hur du gick till väga med ditt köp. Vart du köpte, hur man gör och lite sånt
Skulle kunna mörda för att få en riktig ugn i min kåk!!!
Även montage? Eftersom du skrev att det i sverige skulle ha kostat 66 000 med allt, inkl montage.
Är enormt intresserad av att handla en täljstensugn till lite billigare penning men för den delen inte göra avkall på funktion och garantier.
Vad för garantier fick du på din NunnaUuni?
Vilken modell valde du?
Snälla beskriv mer ingående hur du gick till väga med ditt köp. Vart du köpte, hur man gör och lite sånt
Skulle kunna mörda för att få en riktig ugn i min kåk!!!
Har inte sett någon prislista på nätet, endast svenska leverantörer.
Det som ingick var bottenplatta, frakt, montering , montörens resa och logi. Tror det är alla saker som behövs.
Det som ingick var bottenplatta, frakt, montering , montörens resa och logi. Tror det är alla saker som behövs.
skötte det mesta genom en kontakt i min stad.
Jag mailar dig imorgon och beskriver mer om tillvägagångssättet
, jobbskiftet tar snart slut .
Nu börjar jag bli riktigt intresserad ;D
För att räta ut alla "mina" frågetecken undrar jag följande.
Du skrev att bottenplatta ingick! Menar du fundamentet eller själva bottenplattan som ugnen står på (tillval)?
Hade du skorsten sen tidigare eller?
Var du tvungen att gjuta fundament eller vad hade du för förutsättningar?
Det låter väldigt billigt det du säger, 40 000 :- !!! Då antar jag att du endera hade eller monterade skorsten själv.
Vore väldigt kul om jag kunde få nyttja din kontakt eller på nåt sätt komma i kontakt med de som förmedlar denna så fantastiska finska täljstensugn
Har kollat lite på bl a en Wilma 6:a och en Viktoria 1:a. Skulle få betala ca 75 000 :- respektive 66 000 :- för ugn + montage. Då ingår inte fundament, plattläggning eller skorsten.
För att räta ut alla "mina" frågetecken undrar jag följande.
Du skrev att bottenplatta ingick! Menar du fundamentet eller själva bottenplattan som ugnen står på (tillval)?
Hade du skorsten sen tidigare eller?
Var du tvungen att gjuta fundament eller vad hade du för förutsättningar?
Det låter väldigt billigt det du säger, 40 000 :- !!! Då antar jag att du endera hade eller monterade skorsten själv.
Vore väldigt kul om jag kunde få nyttja din kontakt eller på nåt sätt komma i kontakt med de som förmedlar denna så fantastiska finska täljstensugn
Har kollat lite på bl a en Wilma 6:a och en Viktoria 1:a. Skulle få betala ca 75 000 :- respektive 66 000 :- för ugn + montage. Då ingår inte fundament, plattläggning eller skorsten.
Oj då! jag var visst för slarvig med musen! He he! Var inte klar.....
Jag skulle alltså få betala inkl allt. Ugn + montering + skorsten + fundament + plattläggning = ca 80 - 95 000 :- !!!!!!!
Inte så himla kul liksom
Självklart är jag intresserad av att få en billigare installation, men för den delen inte göra avkall på garantier osv.
Vad jag förstår så lämnas garantier på ugn och montering bara om montören är licensierad ugnsmontör.
Det var väl din Finne va?
Funkade det rent praktiskt med montören? Kunde han svenska, he he?
Jag bor förrästen i mellansverige, södermanland.
Jag skulle alltså få betala inkl allt. Ugn + montering + skorsten + fundament + plattläggning = ca 80 - 95 000 :- !!!!!!!
Inte så himla kul liksom
Självklart är jag intresserad av att få en billigare installation, men för den delen inte göra avkall på garantier osv.
Vad jag förstår så lämnas garantier på ugn och montering bara om montören är licensierad ugnsmontör.
Det var väl din Finne va?
Funkade det rent praktiskt med montören? Kunde han svenska, he he?
Jag bor förrästen i mellansverige, södermanland.
Klicka här för att svara