Jag har en tryckströmbrytare som är inställd på att slå till vid 2 bar och ifrån vid 4 bar.
Nu har den ibland börjat slå till vid lägre tryck (runt 1 bar).
Vad kan det bero på och vad bör jag göra? Tryckvakten är cirka ett år gammal och är TBE 3.
Nu har den ibland börjat slå till vid lägre tryck (runt 1 bar).
Vad kan det bero på och vad bör jag göra? Tryckvakten är cirka ett år gammal och är TBE 3.
Du får helt enkelt höja tillslagstrycket så du får 2 bar som du önskar. Det är inga precisionsinstrument och vill du ha skalan att stämma (om du litar mer på manometern) går den ju lossa och skjuta i avlånga spåret vid fästskruven. Att den har ändrat sig lite är inget konstigt och samma med att den stämmer sämre så här lågt i området den går att ställa.
Klicka här för att svara



