Alltgår Alltgår skrev:
Japp. Betalde 413:- inkl frakt och tullavgifter. Beräknad leverans 27/12-4/1. Köpte "Pro" varianten som har lite annorlunda och löstagbara brytskydd/gängor.

[länk]
Snyggt! Jag så jäkla sugen på att beställa hem en 50 feet.. :()

Gör det! Hade det som option först, men klarar mig bra på 7.6 + 4 m slang.
Kanske bra att gå upp till 3/8" med en 50 fots slang dock?

Helt rätt! Jag som blandat ihop gängorna med mm måttet...

Alltgår Alltgår skrev:
Beställde en 25 fots (~7.6 m) 1/4" Flexzilla, som jag sätter Cejnprylar på. Har köpt en 4 m Cejn spiralslang också, som komplement och förlängning vid behov...
Lite uppföljning på detta. Har inte använt slangen särskilt mycket, kanske en timme i drift totalt. Idag exploderade den helt oprovocerat. Skit. Ska köpa Cejnslang nu istället.

• Gilla
Schäfer
  • Laddar…
Och min biltema-slang håller ihop utan problem trots mängder med timmars användning och överkörningar av bilar, cyklar och mopeder.

Min Biltema slang är helt okay att jobba med dock fortfarande krånglig att rulla ihop snyggt. Kan konstatera att jag inte behöver förlängningen, flyttar häller kompressorn konstigt nog.

Jag har samma svarta slang från BT.
Som hobbyslang duger den gott, och för en annan som mekar i blå hallen året runt är den riktigt bra eftersom den inte blir stel o tråkig i minusgrader.

DjAlbert DjAlbert skrev:
Jag har samma svarta slang från BT.
Som hobbyslang duger den gott, och för en annan som mekar i blå hallen året runt är den riktigt bra eftersom den inte blir stel o tråkig i minusgrader.
Ja den går ju att jobba med men att snurra ihop lika fint som på bilden är så gott som omöjligt, iallafall med de 2 jag har.

S snowjim skrev:
Ja den går ju att jobba med....
Du menar så.
Har aldrig tänkt på det,har min förvarad enl bild. Verktygsförvaring: slangar upphängda på vägg och en STANLEY-kompressor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DjAlbert DjAlbert skrev:
Du menar så.
Har aldrig tänkt på det,har min förvarad enl bild.[bild]
Jag försöker rulla ihop den mer i stil med hur den kom så att den kan hänga på kompressorns handtag. Dessutom kopplar jag aldrig av den, varken från kompressor eller verktyg.

Här är några bilder på min ena :)

UnhZGBI.jpg

FDiMTQa.jpg

Kan också tillägga att mina är rejält tröga att montera verktyget på. Kopplar jag ur slangarna från kompressorn så blir det såklart enklare.

Ska fixa bild på min imorgon

Varför vägra slangvinda?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.