Jag hade haft Julas röda i max två år när den (munstycket, inte gummit) typ exploderade i ett rum där jag höll på att spika list. Små stålkulor flög över hela rummet, tur att ingen befann sig där då.

Låt inte denna stå under tryck, vilket den naturligtvis alltid gör under användning...

Köpte en hård men ej spiral Metabo-slang på Bauhaus. Funkat ypperligt.

Redigerat:
Jag har en blå och svart från Nima som jag köpte för sex år sedan. Den är felfri och mycket hållbar.

Tomas Andersson skrev:
BDS är min leverantör av reservdelar och dom säljer även slangen.

Om du köper den följ gärna upp med en kommentar så andra få veta att jag inte svamlar i nattmössan. 😜
Lite väl mycket reklam?

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Ja efter som inte folk orkar Google fram resultat så kan det bli så. Ledsen om ni blev påtvingad reklam. Jag har inga aktier eller är på något sätt delägare i företaget.
Jag gav bara min åsikt av slang.
Lämnar detta till er nu :) trevlig helg.

Den signalgröna slangen, som också heter "Signal" går förmodligen att få hem på valfri bildelsbutik som är med i någon av dom större kedjorna som kan handla från Boier Bilverktyg.

Den gröna Cejnslangen är hyfsad så tillvida att man får en slang till priset av vad kopplingarna kostar, ungefär. Men den är inte mer än ok, det är en rätt styv historia. Dessutom har dom haft tillverkningsproblem vilket medför att den läcker invertes och blir bubblig, borde vara åtgärdat nu men man får se upp lite om den legat länge på hyllan.

Bäst är att köpa en bra slang (exempelvis Signal-slangen), eller från någon annan känd variant som Nobelair eller Airsoft. Borde finnas på varje normalsorterad industributik, sen trycka dit bra kopplingar så är man redo!

richardtenggren
Jag har en grön essve slang, tycker den funkar bra, mjuk och trevlig, tror jag betalade ca 500 kr för den. Har haft den i ca ett år så kan inte ge någon info om hur den är efter flera års användning, pappa har dock några slangvindor från Cejn som fungerar perfekt efter flera års användning, upplever nog den slangen smidigare med. Osäker om det är samma diameter dock, så kanske inte en rättvis jämförelse.

Kör med cejn polyuretanslang efter har provat ett gäng som man bara blev less på. Smidig i "alla" temperaturer och ser ut som ny efter ett gäng år.

Beställde slang genom Hydroscand. Det är fyra år sen nu, kommer inte ihåg priset. Funkar kanon, mjuk och fin. Har fått vara med lite överallt på div byggen, visar inga skråmor än.

Nu skall du få ett kanon-tips!

Åk till Swedol, dom har slang service där.
Jag köpte 15 meter armerad 3/8" slang där för runt 350kr, hur bra som helst och fantastisk kvalité på slangen!!

Åk och köp!!!!

T
phl skrev:
Lite väl mycket reklam?
Sen när blev det reklam att ge en annan forummedlem tips om inköpsställe på en direkt fråga? Skulle alla inlägg med tips om inköpsställen diskvalificeras så blev det rätt många trådar som kortades ner rejält?

Jag förstår inte.

Tomas Andersson skrev:
Ja efter som inte folk orkar Google fram resultat så kan det bli så. Ledsen om ni blev påtvingad reklam. Jag har inga aktier eller är på något sätt delägare i företaget.
Jag gav bara min åsikt av slang.
Lämnar detta till er nu :) trevlig helg.
Jag är ledsen om du uppfattade min fråga om att jag inte "orkar Googla fram resultat". Det var inte så att jag inte provade det men jag var på en begränsad uppkoppling, med en begränsande terminal(läs mobilen...) och kunde inte hitta någonstans där slangen fanns på ett enkelt sätt.

Då frågade jag, och ställde även frågan om man kan köpa den som privatperson, eftersom det inte alltför sällan ges tips på inköpsställen från personer som handlar genom sin firma och då kan det vara svårt att som vanlig lönearbetare få handla där.

Jag uppskattade att du svarade(jag tror att jag vet var det var) och även tipsen från början eftersom du verkade ha testat betydligt fler slangar än gemene man genom ditt jobb.

Jag får se om jag får tag i slangen från Müller (med det tyska y som jag inte kunde skriva på mobilen ;) )

• Gilla
(Inte Alltid)Glad Ammatör och 1 till
  • Laddar…
hsd
Hydroscand.

@Testarn
Inget personligt mot dig. Jag dyker sällan in i trådar som jag inte hänger i normalt sätt (typ Smartahem) men när jag verkligen tycker att jag har något att tillföra så kan jag inte låta bli :)

Blev bara lite stött när min åsikt och svar blev angripen men jag reser mig igen..... Jag lovar :)
Jag tycker som dej att man måste kunna nämna företag utan att det ses som reklam. Det vore sämre om jag skrev att du kan köpa slangen av mitt företag Medsxxxxxxx AB (påslag 20%)

Trelleborgs slangar har bra rykte då det gäller gassvetsning, gjorda i frankrike. Tror dom tillverkar tryckluftsslangar också.

TS här igen,
jag köpte en slang i vansinnig kulör på Bolist. Enligt beskrivningen på förpackningen så skall den hålla sig flexibel ned till -25 grader. den är 5/16 alltså något mindre än gängse 3/8. ( vi får se om det betyder nåt för mutterdragaren då vinterhjulen ska skiftas) 229 spänn är värt ett test.
https://bolist.se/produkt/powerair-luftslang-gummipvc-10m/
Bolist ska även ha en Hitachi 3/8 , 15 m för 489 pix. Har dock inte sett den i de två affärer jag besökt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.