Hej

Har vattenburen värme. När värmen sjunker i acktacken sjunker också trycket i systemet med ca ett kg. Har luftat både när det varit kallt och varmt, men det kommer ingen luft, bara vatten. Har ett tryckkärl, och det verkar hålla 1,5 kg. Huset ca 15 meter högt. Någon idé på vad jag skall kolla mer?
 
Troligen är det för lite luft i tryckkärlet.
Trycket i kärlet är alltid 1,5 om du har 15 meter högt till dess gummiblåsan är helt ihoptryckt.

Trycket måste du mäta utan vattentryck.

Protte
 
prototypen skrev:
Troligen är det för lite luft i tryckkärlet.
Trycket i kärlet är alltid 1,5 om du har 15 meter högt till dess gummiblåsan är helt ihoptryckt.

Trycket måste du mäta utan vattentryck.

Protte
Ok, tack. Tryck nu mätt med pumpen igång. Så då skall jag kolla detta
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.