Hej! Jag hade stamspolning i mitt BRF-radhus och mitt badkar i emalj gick sönder i samband med detta. Föreningen lämnade ett mail där de sa att de inte ersätter något och att ”ni skulle väl ändå renovera?”. Nej det skulle vi faktiskt inte göra på ett tag. Vi har precis flyttat in i ett dödsbo där allt behövs fixas, så småningom.

Till saken hör att badkaret är riktigt gammalt och redan hade en lagning, precis där skadan skett.

Vad tror ni, kan man lappa ihop detta igen? Om inte, finns det någon möjlighet att ta ur ett inkaklat badkar och byta mot ett nytt?

Badkaret i sig är lite skitsamma men det är av största vikt att man ska kunna tvätta sig där då vi skulle ha det som badrum under tiden som vi renoverar duschrummet som även det är väldigt gammalt och slitet.

• Skada i emaljerat badkar nära avloppet, med en sliten lagning synlig runt ett trasigt område. Kedja fäst vid avloppet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en gammal avloppsbrunn med rost och skador i emaljen på ett inbyggt badkar, kedja fäst vid proppen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur gjordes stamspolningen?

Flyttade dom på badkaret?

Vad var badkaret tidigare lagat med?

Det kan eventuellt gå att sätta dit en bottenventil för diskho istället, kan behöva jämna till hålet och/eller göra hålet lite större.

Demmpa Demmpa skrev:
Hur gjordes stamspolningen?

Flyttade dom på badkaret?

Vad var badkaret tidigare lagat med?

Det kan eventuellt gå att sätta dit en bottenventil för diskho istället, kan behöva jämna till hålet och/eller göra hålet lite större.
Jag har inte pratat med hantverkarna men tror de spolade ovanifrån. Badkaret sitter inkaklat men har stor inspektionslucka.

Bottenventil för diskho är nog inte en dålig idé, tack för det!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.