Blandaren i handfatet spottade plötsligt ur sig 4 st filter varpå vattenstrålen gick bananas. Efter lite googlande förmodar jag att det är strålsamlaren som packat ihop. Gick direkt till Clas Ohlson och köpte båda deras varianter, M22 och M24, men ingen av de passade. När jag först då kikade upp i mynningen ser det ut som att det fortfarande sitter ett filter där vilket föranleder mig att antaga att resterande del av strålsamlaren sitter kvar. Den (om det är den) är dock orubblig och jag tycker mig testat allt för att få ut den, utan framgång.
Med reservation att framstå som en fullständig jubelidiot undrar jag således:
1. Är det resterna av den gamla strålsamlaren som syns på bilden (beklagar suddigheten)?
2. Hur i hela fridens namn kan man i så fall få loss den. Har som sagt testat allt, inkl korkskruv!
Alla tips mottages tacksamt.
Mvh
Gaston
1. Är det resterna av den gamla strålsamlaren som syns på bilden (beklagar suddigheten)?
2. Hur i hela fridens namn kan man i så fall få loss den. Har som sagt testat allt, inkl korkskruv!
Mvh
Gaston
Den nedre metalldelen som filtret sitter i brukar vara gängad. Ibland får man använda skiftnyckel.G Gaston75 skrev:Blandaren i handfatet spottade plötsligt ur sig 4 st filter varpå vattenstrålen gick bananas. Efter lite googlande förmodar jag att det är strålsamlaren som packat ihop. Gick direkt till Clas Ohlson och köpte båda deras varianter, M22 och M24, men ingen av de passade. När jag först då kikade upp i mynningen ser det ut som att det fortfarande sitter ett filter där vilket föranleder mig att antaga att resterande del av strålsamlaren sitter kvar. Den (om det är den) är dock orubblig och jag tycker mig testat allt för att få ut den, utan framgång.
Mvh
Gaston
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara