3 358 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Trasig kyl / Sval
Medlem
· Stockholms län
· 30 inlägg
Vill koppla förbi min termostat
Hej hej jag skulle vilja koppla förbi min termostat på mitt kylskåp (AKS 385-1 Cylinda) för att kolla om kompressorn hoppar igång.
Har släppt allt så det är bara att koppla i hopp kablarna men jag vet inte vilka
Någon som kan hjälpa mig?
Se min profil bild / klicka på bullerberga
Där har jag en bild på Termostaten
MVH Peter
Hej hej jag skulle vilja koppla förbi min termostat på mitt kylskåp (AKS 385-1 Cylinda) för att kolla om kompressorn hoppar igång.
Har släppt allt så det är bara att koppla i hopp kablarna men jag vet inte vilka
Någon som kan hjälpa mig?
Se min profil bild / klicka på bullerberga
Där har jag en bild på Termostaten
MVH Peter
Medlem
· Stockholms län
· 30 inlägg
Tack!
Jag var inne på 3 och 4 men vågade inte testa.
Men nu så, det funkade utmärkt.
Nu ska jag bara hitta en termostat, något förslag?
MVH Peter
Jag var inne på 3 och 4 men vågade inte testa.
Men nu så, det funkade utmärkt.
Nu ska jag bara hitta en termostat, något förslag?
MVH Peter
Medlem
· Stockholms län
· 30 inlägg
Tack för tippset.
Jag hittade en termostat på kylma för 300 kr och kylen funkar kanon nu!)
Jag hittade en termostat på kylma för 300 kr och kylen funkar kanon nu!)
Hej, jag har också problem med min cylinda kyl aks 385-1.
Fattar inte riktigt vilka kablar som ska kopplas ihop ?
På min termostat så sitter brun och vit ihop och jag har testat att
tagit lös den vita och satt ihop båda vita med varann men den startar ej.
Kan någon hjälpa mig att förklara vilka 2 kablar som ska kopplas ihop ?
Är det den röda och vita som ska kopplas ihop ?
Tacksam för svar
/Håkan
Fattar inte riktigt vilka kablar som ska kopplas ihop ?
På min termostat så sitter brun och vit ihop och jag har testat att
tagit lös den vita och satt ihop båda vita med varann men den startar ej.
Kan någon hjälpa mig att förklara vilka 2 kablar som ska kopplas ihop ?
Är det den röda och vita som ska kopplas ihop ?
Tacksam för svar
/Håkan
Medlem
· Stockholms län
· 30 inlägg
Ledsen har varit bortrest, men du har fått svar endå ser jag.
Medlem
· Västra Götalands
· 1 inlägg
Hej,
Undrar också vilka kablar jag ska sammanföra. Har lagt en bild som profilbild.
Strömkabeln är till höger, mitten går till säkring(?) och den vänstra går upp och in i skåpet (termostat och lampa?).
Skåpet är ett 8 år gammalt Elvita som jag gärna behåller ett tag till
Undrar också vilka kablar jag ska sammanföra. Har lagt en bild som profilbild.
Strömkabeln är till höger, mitten går till säkring(?) och den vänstra går upp och in i skåpet (termostat och lampa?).
Skåpet är ett 8 år gammalt Elvita som jag gärna behåller ett tag till
Klicka här för att svara
