Hej!
Har problem med min golvvärme. Har installerat provtryck och kört systemet i tre år utan problem. Haft det varmt och bra tills i våras, då försvann trycket i golvvärmen. Har provat att öppna och stänga slinga för slinga och ingen håller tätt. Kommer inte ut nå vatten som syns ur fördelaren. Någon som har tips på hur jag hittar felet? Den är ju såklart ingjuten i betong.
Mvh Anders
Har problem med min golvvärme. Har installerat provtryck och kört systemet i tre år utan problem. Haft det varmt och bra tills i våras, då försvann trycket i golvvärmen. Har provat att öppna och stänga slinga för slinga och ingen håller tätt. Kommer inte ut nå vatten som syns ur fördelaren. Någon som har tips på hur jag hittar felet? Den är ju såklart ingjuten i betong.
Mvh Anders
Har du en bild på fördelaren och cirkulattionspumpen?T tgp06ael skrev:Hej!
Mvh Anders
Svårt och förstå vad du menar men har du vatten i systemet? Är rören fram till fördelare varm? Skickas det ut nån värme från värmekällan, värmepump, fjärrvärme etc? Går pumpen som ska driva det hela?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är lite krångligt men enkelt förklarat så består systemet av fyra olika värmeslingor, tre är vattenburen golvvärme ett är till radiatorer. De matas av en huvudpump och sedan har golvvärmen två mindre pumpar och tre shuntgrupper.
De andra systemen fungerar utmärkt, det som inte fungerar matas med en cirkulationspump till en slinga som fungerar. Så om jag stänger den shuntgrupp som inte fungerar just nu så är allt frid och fröjd. Men om jag öppnar den sista så sjunker trycket snabbt. Har provat att öppna en slinga i taget men resultatet blir ett system utan tryck. Tänker att en slinga ev skulle kunna gå sönder men nu är det fyra som inte fungerar känns lite väl.
Mvh Anders
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden