Byggahus.se
Krilleman
Är det BRF som satt in din vattenburna golvvärme i samband med stamrenovering eller är det tidigare ägare av bostadsrätten som renoverat badrummet?
 
Krilleman Krilleman skrev:
Är det BRF som satt in din vattenburna golvvärme i samband med stamrenovering eller är det tidigare ägare av bostadsrätten som renoverat badrummet?
lägenheterna byggdes så, ingen privat ägare som gjort
 
Krilleman
Då bör du kontakta fastighetsskötaren i huset eller annan "handyman" som styrelsen utsett som serviceansvarig.

👍
 
Krilleman Krilleman skrev:
Då bör du kontakta fastighetsskötaren i huset eller annan "handyman" som styrelsen utsett som serviceansvarig.

👍
Tack för råd. Det kostar dock 1000kr bara för att de ska komma ut när man kontaktar dem, men jag får kanake fråga styrelsen.
Vet du om det finns något negativt med att ha trasig golvvärme?
 
Vattenburen eller el?
 
Krilleman
sir_daniel sir_daniel skrev:
Vattenburen eller el?
Bra synvinkel!
Jag antog, utan att tänka till, att det "måste" ju vara vattenburen... 🙄
 
sir_daniel sir_daniel skrev:
Vattenburen eller el?
Ingen aning, hur vet man det?
 
Daniella75 Daniella75 skrev:
Ingen aning, hur vet man det?
Krilleman Krilleman skrev:
Bra synvinkel!
Jag antog, utan att tänka till, att det "måste" ju vara vattenburen... 🙄
Det står T2 på den
 
Daniella75 Daniella75 skrev:
Ingen aning, hur vet man det?
Borde stå i prospektet när du köpte lägenheten, titta i säkringsskåpet om det är uppmärkt ”golvvärme”, leta efter ett fördelningsskåp där du kan hitta märkning vilka rum som matas av vattenburen golvvärme
 
sir_daniel sir_daniel skrev:
Borde stå i prospektet när du köpte lägenheten, titta i säkringsskåpet om det är uppmärkt ”golvvärme”, leta efter ett fördelningsskåp där du kan hitta märkning vilka rum som matas av vattenburen golvvärme
Ok tack. Om det är vattenburet då, är det någon risk för läckage om den inte funkar? Eller om den är elburen , risker med det?
 
Är detta verkligen ett försäkringsärende? Det låter högst otroligt i mina öron. Har golvvärmen fungerat tidigare, när isåfall?
 
A AG A skrev:
Är detta verkligen ett försäkringsärende? Det låter högst otroligt i mina öron. Har golvvärmen fungerat tidigare, när isåfall?
Jag vet inte? Golvvärmen har fungerat fram till förra veckan.
 
Krilleman
T2 är elektrisk golvvärme.

Värmekabelset för golv, med termostat och installationskomponenter, visas bredvid förpackningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Agynna och 2 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Är detta verkligen ett försäkringsärende? Det låter högst otroligt i mina öron. Har golvvärmen fungerat tidigare, när isåfall?
menar du att lagning av tidigare installerad golvvärme inte går på ens hemförsäkring eller brf? Varför inte isf? Räknas d inte som tex läckage i en vägg som måste åtgärdas?

Har ingen erfarenhet av sånt så därför frågar jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.