Min elscooter är trasig, det är något fel på batteriet. Det är en ninebot es2 med extra batteri, den blinkar error kod 19 när den är på och kod 21 när den är på + på laddning. Om det finns någon i närheten av Landskrona/skåne som kan , eller om ni känner någon som kan hjälpa mig så hade jag uppskattat det.

En liten googling ger… Error Code 19: Battery voltage detection is abnormal - please check the battery voltage to ensure that it is around 36v +/- 10%. To repair, replace battery first, then control board if the issue still persists.

Error 21 is related to battery communication and the control board.

HOW TO REPAIR A NINEBOT MAX E-SCOOTER EASILY?USEFUL TIPS TO SERVICE NINEBOT!
https://walksmart.com.au/blog/Repairing-Ninebot-Max-EScooter.php

blackarrow blackarrow skrev:
En liten googling ger… Error Code 19: Battery voltage detection is abnormal - please check the battery voltage to ensure that it is around 36v +/- 10%. To repair, replace battery first, then control board if the issue still persists.

Error 21 is related to battery communication and the control board.

HOW TO REPAIR A NINEBOT MAX E-SCOOTER EASILY?USEFUL TIPS TO SERVICE NINEBOT!
[länk]
Tack för svar men problemet är att batteriet sitter fast på något vänster inuti scootern så det är inte möjligt för mig att ta bort batteriet och ersätta/reparera det.

O Oliver Fredriksson skrev:
Tack för svar men problemet är att batteriet sitter fast på något vänster inuti scootern så det är inte möjligt för mig att ta bort batteriet och ersätta/reparera det.
Börja med att mäta spänningen på det som det står i inlägget ovan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.