Byggahus.se
N NixPix skrev:
Jag vart lite intresserad av dykvikter efter att KristoferT nämnde det och såg att det fanns och beställa på Decathlon bland annat!

[länk]

så två såna eller om man kan hitta en 4kg nånstans kanske!

frågan är vart som är bäst att fästa dem? :D
Det finns ju offeranoder till båtar. På ex. Biltema kanske något?
 
Nu börjar det snart bli dags att tänka trädgården igen. Skall bygga om lite så det blir till att dra lite ny lina.
 
Min M700 göra ofta "drive bys". Tröttsamt. Där laddbasen står är det en svag lutning - någon som vet om den är väldigt känslig för det?

/ Adam
 
Ja man måste få till det rätt. Min lutade så bläcket missade lite på höjden och så fort det inte stämmer så går den bara vidare, lossa lite på skruvarna i marken och justera emellan med lite jord eller grus så det blir rakt.
 
kan också vara att det är beläggning på blecken eller kontakten på klipparen. Drog igång min klippare i helgen och hade just det problemet. Det är när klipparen känner kontakt den omedelbart stannar. Ingen kontakt så bara fortsätter den rakt förbi.
 
MeanMike MeanMike skrev:
Jag bytte till tyngre hjul och satte tom den befintliga vikten som satt i original hjulen, och det blev klart bättre. River inte alls längre i gräsmattan. nu är den som den borde varit från början.
Hej har en m700plus wr167e!
Ett tips, "äldre" skrivbords- och golvlampor har runda vikter, ca 1,5mm tjocka med hål i mitten där dom fästs i lampfoten. De jag använde passade perfekt tillsammans med den inre vikten och de större ersatte yttre hjulkåpan. På den inre vikten fick jag borra ur centrumhålet men den yttre passade direkt, det blev
även perfekt mot själva "däcket" när jag drog åt muttern blev det helt tätt.
Jag petade även in muttrar i facken som stadgar hjulen. La även muttrar på batteriet.

Kan bara instämma med MeanMike. Det blev en helt ny klippare. Gräver inte och vänder bättre, jag
tror förbättringen av vändning beror på att tyngde i hjulen gör att den blir lättare fram.

Nu ska jag bara lösa problemet med gräs som fastnar och skapar stopp i "tunneln".
Det första jag gör är att flytta laddstationen in en bit i carporten där jag har tryckluft
och kan rengöra den enkelt. Det löser dock inte problemet när gräset är fuktigt,
antar att jag får testa att skruva bort tunneln, gräsmattan är ju ganska jämn.

Jag har sett olika tallrikar med varierande antal knivar på är det någon som kan rekommendera
en som är bra? Eller är det ens lönt att prova?
 
Har en slänt ner mot trottoar enligt bild. Här kör landroiden fast konstant.
Begränsningskabeln nu på 30cm avstånd från slut på gräskant men den kör likförbenat fast/över kant gång på gång.
Den gröna mattan skyddar gräsmattan då den annars agerar jordfräs och ändå fastnar.
Jag blir tokig, någon med tips?

Som grädde på moset är det som ni ser en skarp sväng i änden, här har jag också flyttat kabel så kurvan inte ska vara så skarp. Här fastnar den också gång på gång..
 
  • Grön skyddsmatta längs en slänt vid trottoar, en robotgräsklippare fastnar nära kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.