Har letat, och letat, och letat... efter bokstäver i trä eller möjligen annat material som är minst ca 5mm tjockt. Inte MDF, för de ska användas utomhus, och även om de ska målas över så brukar MDF vara hemskt känsligt för fukt.
Det finns gott om fasadbokstäver - men bara A till D eller E... och jag behöver större delen av alfabetet.
Det finns gott om ”barnrumsbokstäver” som man kan måla över... men jag behöver ett linjärt typsnitt.
Hobbyaffärerna... säljer bara papper eller MDF...
Såga ut själv har jag testat; ser alldeles för snett och vint ut.
Är det någon som vet var man kan få tag på sånt?

Då får skriva ut det du behöver med en 3D-skrivare.

L
ricebridge ricebridge skrev:
Har letat, och letat, och letat... efter bokstäver i trä eller möjligen annat material som är minst ca 5mm tjockt. Inte MDF, för de ska användas utomhus, och även om de ska målas över så brukar MDF vara hemskt känsligt för fukt.
Det finns gott om fasadbokstäver - men bara A till D eller E... och jag behöver större delen av alfabetet.
Det finns gott om ”barnrumsbokstäver” som man kan måla över... men jag behöver ett linjärt typsnitt.
Hobbyaffärerna... säljer bara papper eller MDF...
Såga ut själv har jag testat; ser alldeles för snett och vint ut.
Är det någon som vet var man kan få tag på sånt?
Det låter ju som en perfekt beställning för någon av mästarna på fräs här på forumet!

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…

Bästa svaret

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
L
thomas33 thomas33 skrev:
[länk]
Dom har bland annat nästan två meter höga bokstäver ser jag, så ingen lär missa vad ricebridge tänker skriva därhemma :)

• Gilla
thomas33 och 1 till
  • Laddar…
De säljer bokstäver i furu här:
http://abitra.se/
Dock hittar man dem inte på hemsidan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.