P
Vi har ett enplans atriumhus och har haft dåligt avlopp sedan vi flyttade in för ca 7 år sedan men det har fungerat tillräckligt. I det gamla köket rann det dåligt och klunkade och luktade, vi byggde nytt kök och nu har de problemen kommit tillbaka. Det är riktigt stopp har försökt med vatteslang osv men det har inte hjälpt, men vattneslangen var helt full av fett när jag drog ut den.
Det har även runnit dåligt i handfaten i båda badrummen under en längre tid. Och även luktat illa i en av golvbrunnen. Så det verkar som man behöver spola rent hela systemet eller vad tror ni?

Vad kostar det att få hit en spolbil som fixar det? Tror ni att de kan fixa det?
Har ni tips på någon bra i Göteborg som gör ett bra jobb till ett bra pris?
Jag vet inte riktigt hur avloppsledningarna är lagda hur tar man reda på det eller förstår spol-mannen det när han kommer hit?

Jag tror jag har hittat en renslucka skall jag förssöka rensa där? Har aldrig öppnat den.

Tack på förhand/ Dadde

Kommunalt eller enskilt avlopp?

Staffans2000
Jag gissar att du har kommunalt avlopp.
Det är ju inte direkt läge att vara kräsen - Ring första bästa du hittar i katalogen. De gör samma jobb till ungefär samma pris.
Städa undan ordentligt kring rensluckan, det kan skvätta regält!

Staffan

P
ampz skrev:
Kommunalt eller enskilt avlopp?
Kommunalt vatten är det.

Har du en högtryckstvätt så finns det spolslangar att köpa till, kanske till en 1/4 av vad en spolbil kostar.

Har du en högtryckstvätt så finns det spolslangar att köpa till, kanske till en 1/4 av vad en spolbil kostar.
Slangen har du kvar sedan till nästa gång.

P
Staffan2000 skrev:
Jag gissar att du har kommunalt avlopp.
Det är ju inte direkt läge att vara kräsen - Ring första bästa du hittar i katalogen. De gör samma jobb till ungefär samma pris.
Städa undan ordentligt kring rensluckan, det kan skvätta regält!

Staffan
Menar du att det är så brottom?
De tar väl hutlöst betalt för att komma hit en lördag?
Vad ligger priset på?

/Dadde

Ett ganska enkelt knep (fungerar ibland) kan vara att tappa upp en rejäl mängd kokhett vatten rikligt blandat med fettlösande diskmedel och hälla i avloppet. Det kräver dock att det inte är stopp när behandlingen påbörjas :)

P
BR125 skrev:
Slangen har du kvar sedan till nästa gång.
Jag funderade på det också men eftersom jag inte är så kunnig inom området så vet jag inte hur jag skall gå till väga, var man skall börja spola osv Det verkar vara hela systemet som behöver sig en rengörning. Kan ske får einga hit någon och kolla hur han gör så vet jag till nästa gång.

Jag ringde och hörde om priser. Ca 2000kr brukar det gå på om de klarar det på 2 timmar (inkl transport) på helger + 100%.

/Dadde

Efterssom du har haft dåligt avlopp länge tydligen så skulle jag föreslå att du samtidigt som du beställer spolningen hör om de kan filma avloppet. Många av spolbilarna är utrustade med kamera som de kan köra in i rören.

Då kanse du kan få besked om vad allt beror på.

Jag tror inet att det kostar så himla mycket mer att få det filmat när de ändå är där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.