Hej, Jag ska byta ut alla element och rör och då måste jag tömma hela systemet på vatten. Har ej nån ritning till pannan heller. Jag hittar inte nån avtappningsventil. Någon som vet?

1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan den här manualen vara till hjälp
 
Lägsta punkten i pannrummet, alt lågt sittande ellement.
 
Tror den blåa ratten är en avtappningsventil. Om du snurrar den typ 1/10dels varv till höger som kommer det förmodligen smälla lite och vattnet kommer börja rinna ut.
Har en liknande ratt där det står 9Bar på. Men läs först manualen om du hittar den
 
Krilleman
Nej den blåa ratten är säkerhtsventilen för vattnet. Den röda ratten är däremot säkerhetsventilen för värmesystemet.

Ställ den i öppet läge och öppna luftskruven på den högsta radiatorn så ska vattnet rinna ut!

Namnlös4.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.