Nytt badrum gjordes. Ny rördragning för avlopp. Ny toastol. Ensnålspolande variant.
Fungerade riktigt bra i 1 år. Sedan började min sambo klaga på att det blir stopp när man spolar. Skyldes på förmycket papper. Men har nu märkt efter 3 år med stolen att detta blir värre och värre och att jag också upplever detta problem . Vad är felet.

Är som att det går tungt just i kröken på toastolen. För sen när den tar sig förbi där då åker det lätt iväg. Så borde inte vara några fel på rören efter. Kan tillägga att i kanterna på stolen där vatten låset nivå börjar och kanske 10cm ner så blir det en lite grå brun avlagringar som inte går tvätta bort.
Har en gång skrapat med en kniv för att få bort det som man kunde se.

I den toastolen som satt i badrummet fanns inte detta avlagringsproblem. Eller problem med att det inte spolas iväg å blir stopp.

Någon med samma problem som vet vad det kan vara å vad man kan göra åt det?

Redigerat:
Du kan väl ställa spolningsmängden på den? Prova att höja mängden och se om det blir bättre.

Ska kolla på detta med spolmängden.
Själv så spolar man alltid lite längre efter som det inte räcker med Pink spolning för att göra rent. Men jag har nog hittat felet. Någon avlagringar blir det längst ner inunder kanten på toastolen. Syns inte direkt om man bara tittar ner men böjer man sig ner å tikar lite närmare under vattenlåskanten så ser man och känner en lite beläggning av någon hårt slag på porslinet. Är övertygad att det är det som gör att det går tungt. Men varför har det kommit dit och vad är det?

Det blev ju inte så på den gamla toastolen? ??

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.