Hej allesammans! Nu är det dags att plasta å glesa taket på övervåningen. Jag har några ca två rullar T-Tät Premium 0,11mm tjocka liggandes men undrar om jag ska köra 0.20mm istället. Läst en hel del om att det är 0,2 som gäller men tänkte jag kollar med BH-gänget först. Spelar storleken verkligen stor roll som spärr eller är det som ”Fråga Olle” brukar säga... att den aaabsolut inte spelar någon roll!?

Stort tack på förhand.
 

Bästa svaret

surris
Acora Akira14 skrev:
Hej allesammans! Nu är det dags att plasta å glesa taket på övervåningen. Jag har några ca två rullar T-Tät Premium 0,11mm tjocka liggandes men undrar om jag ska köra 0.20mm istället. Läst en hel del om att det är 0,2 som gäller men tänkte jag kollar med BH-gänget först. Spelar storleken verkligen stor roll som spärr eller är det som ”Fråga Olle” brukar säga... att den aaabsolut inte spelar någon roll!?

Stort tack på förhand.
Har du rullar så kör på dem, de funkar bra. Tjockare är ju lite mer tålig och bättre ångmotstånd. Däremot om du ska lösulla ( eller springa på vinden )så vill man ha en armerad folie.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.