Byggahus.se
Efter att själv ha fällt 30+ träd på tomten har jag fyra problemträd kvar som jag vill ha fällda. Alla står inringade av andra träd som jag vill ha oskadade, telefon-, elledningar osv. De måste tas ner i delar. Har någon tips på firmor som jobbar i stockholmsområdet?
 
Är det så att träden kan skada el,tele vid fällning så brukar jag kontakta nätägaren. Har haft och göra med Sydkraft ett antal gånger just när det gäller träd i närheten av luftledningingar. Policyn är att jag som markägare ska stå för fällningen medan de ska se till att trädet faller rätt medest linor och block. I praktiken så kommer de, tittar på din motorsåg och du får en kommentar om filningen eller sågen :) sedan går de och kikar och frågar om det går bra och lägga det där. Visst svarar jag och funderar hur i H*lvet* ska det där gå till, sen är det bara och konstatera att det finns skickligt folk. Har även fått kvistat och kapat i bara farten.
Skadar nog inte och bjussa på dricka och macka.
 
Botkyrka Trädfällning - Stockholm
Tel. 08-778 02 02
Tullinge strand 74 ,, 14654 TULLINGE · Karta

--------------------------------------------------------------------------------

C G S-Trädfällning - Stockholm
Tel. 08-560 453 04
Annehill, 17997 FÄRENTUNA

--------------------------------------------------------------------------------

Handens Skogsentreprenader - Stockholm
Tel. 070-491 26 96
Box 598, 13625 HANINGE

--------------------------------------------------------------------------------

Kotten, Skogs och Naturvård AB - Stockholm
Tel. 08-570 212 34
Hemmesta Dalväg 49, 13930 VÄRMDÖ · Karta

--------------------------------------------------------------------------------

Kymendö R & Skogsentreprenad HB - Stockholm
Tel. 08-501 543 63
Box 83, 13054 DALARÖ

--------------------------------------------------------------------------------

Stock & Sten i Haninge AB - Stockholm
Tel. 08-776 11 83
Vendelsö Allé 5, 13673 HANINGE · Karta

--------------------------------------------------------------------------------

TPM Närmiljö - Stockholm
Tel. 08-591 422 30
Mörby gård, Lunda, 19593 MÄRSTA

--------------------------------------------------------------------------------

Trädfällarlaget i Stockholm Län - Stockholm
Tel. 08-798 52 21
Spritsv. 7, 12869 SKÖNDAL · Karta




Prova www.gulasidona.se vetja
 
Som sagt, börja med elbolaget eller telia.

Deras linjefolk är grymma trädfällare och dessutom gratis
 
måste rekomendera Trädfällarlaget
har använt dem själv och de gjorde ett jättebra jobb!!

Tel. 08-798 52 21

 
Ville ha ner träd som stod nära el och tele ledningar. Kontaktade elbolaget som kom och tog ned dem gratis. Telia hade mottot "du fäller, vi kommer och reparerar".

Såg förresten på nyheterna häromdan om Gudruns framfart. Elbolagen hade reparerat de flesta ledningar, hängt upp trådarna på stolparna igen. Telias kablar låg ihoptejpade  på marken som skogsmaskiner och andra fordon körde över titt som tätt.
Telia kanske bara har en Husqvarna eller Stihl :)
 
Vattenfall fällde åt oss, telia de skulle bara komma och lägga ned kabeln på backen medans vi fällde och sedan hänga upp den igen, så vi fällde på chans istället ...
Faktum är att vi har el där luftledningen börjar och allt är trådlöst i huset ( telefon, internet) så hade vi klippt luftledningen (telefon) så hade vi helt enkelt satt basstationerna i ett skåp vid stolpen istället  ;D

Att vi sedan klippte hörnet på huset med att annat träd ...  ::)

Och macho trädfällarna från vattenfall hade inte hjärta att fälla träden med fågelholkar på (det var vår/sommar)


Henrik
 
Vi har använt oss av Trädmästarna.
www.tradmastarna.se
De är alla Arborister -en relativt ny yrkesbenämning i Sverige.
De vårdar träd men fäller även. De var jätteduktiga! De tog ner 6 gamla granar-två stora tallar och en stor björk-jätte smidigt! Rekommenderar dom!
Mvh Irpa
 
Hemmakatten
Vi har också använt Trädmästarna. Mycket duktiga. Det är fantastiskt att se dem i aktion när de klättrar omkring i träden och sågar!! Ju högre och besvärligare träd desto roligare är det, berättade de för mig. :)
Om du ringer dem, kommer de alltid ut och inspekterar på plats och ger dig sen en offert. Värt att fundera på är om du kan ta hand om träden och riset själv (billigast) eller om de skall transportera bort det (dyrast).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.