Hej! Jag har för närvarande ett uttag på belysningen utomhus. Tänkte lägga till en infravärmare på gruppen och vill då ha en strömställare för att tända/släcka infran. Jag fick med mig ett infällt ip44uttag (eljo) vi hade liggandes på jobbet, men behöver lämplig brytare och box för en tvåfackslösning. har eljo några brytare för utomhusbruk, eller annat fabrikat som passar till en tvåfacksram? behöver som sagt både strömställare och kapsling. har inte sådär jättebra koll på materialkatalogen :blushing:

MVH/ Johan

Perfekt! tror det får bli en 1/0 brytare då. Jag var inte så sugen på att ha det, hade gärna haft TK. men har inte för mig att jag sett någon sådan fr eljo, inte heller att vi sätter upp sådana på jobbet.. men har som sagt inte så bra koll :S Jo, säkringen räcker. det är en 1000w infra som ska sitta på utebel som består av endast en lampa.
Tack för hjälpen.

Mvh/ johan

Behövs verkligen den där tvättmaskinbrytaren? Nog räcker det väl att bryta fasen med en vanlig brytare? Om man vill ha 1/0-markering så borde väl en "badrumsfläkt"-brytare vara snyggaste lösningen, den är dessutom tvåpolig och bryter därmed även nollan.

En tvåpolig brytare med signallampa tycker jag är en god ide för infravärme. Ännu bättre vore en "kaffetimer" typ Eljo Aqua-Trend E1897873.

Man vill ju inte råka slå på infravärmarna av misstag... dock så funkar ju en timer, gärna tvåpolig.

//Patrik

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.