Står inför att renovera taket och lägga falsat eller falsprofil/klick tak.
Har svårt att få takfirmor att lämna pris o komma och kolla. Behöver ju budgetera detta...
Vesivek har varit och lämnat offert på deras klickfals i grått.
Bor i Eskilstuna, har någon erfarenhet av Vesivek eller tips på andra som kan vara intresserade av att byta.
Ca 155kvm Sadeltak. 3 genomföringar
Vad skall jag räkna med för pris spänn?
Har svårt att få takfirmor att lämna pris o komma och kolla. Behöver ju budgetera detta...
Vesivek har varit och lämnat offert på deras klickfals i grått.
Bor i Eskilstuna, har någon erfarenhet av Vesivek eller tips på andra som kan vara intresserade av att byta.
Ca 155kvm Sadeltak. 3 genomföringar
Vad skall jag räkna med för pris spänn?
Valde Svea stark, allt ser bra ut hittills, det är ett rejält regelverk bakom det, så känns väldigt stabilt, ska upp snart när jag är barnledig o ta lite kort, dom bytte ca 5m2 råspont så det va inte så mycket ruttet
Råsponten som dom bytte, var det sånt dom sett innan eller nu när de började jobba? Samma tak som jag tänkt lägga, jag har även tänkt att klä skorsten samt ha snörasskydd runt hela huset.M Zolt skrev:
E Erlangen skrev:
Råsponten dom bytte va det dom såg innan, dom sa att resten såg bra ut, hoppas det stämmer då jag inte kommer åt o kunna se (kallvind man inte kommer in i)M Zolt skrev:
Dom har en del plåtjobb kvar som blir klart imorgon, försöker ladda upp bild men det funkar inte, provar igen imorgon, vad fick du för pris på taket?
155m2 grå Svea stark, snörasskydd alla sidor landade på ca 193.000 före rotM Zolt skrev:Råsponten dom bytte va det dom såg innan, dom sa att resten såg bra ut, hoppas det stämmer då jag inte kommer åt o kunna se (kallvind man inte kommer in i)
Dom har en del plåtjobb kvar som blir klart imorgon, försöker ladda upp bild men det funkar inte, provar igen imorgon, vad fick du för pris på taket?
Ok, ja det låter ju likvärdigt mitt pris, då är de vel typ 160 efter rot, ja jag har ju lite oro att dom jobbar så fort o stressar, för dom garanterar ju taket klart på typ 2 dagar, lätt att man slarvar då, men man kan bara hoppas att det blir bra, jag va ju hemma o kunde påpeka vissa saker som jag tyckte va tvivelaktigt (jobbig kund) men vafan det är mycket pengar,
Även fast man har lång garanti så vill man ju gärna inte att dom ska dyka upp igen för att rätta till fel
Även fast man har lång garanti så vill man ju gärna inte att dom ska dyka upp igen för att rätta till fel
Blir i mitt fall ca 153000 efter rot. Vad var det som du såg och påpekade? Jag håller helt med, heller något längre tid o rätt...M Zolt skrev:Ok, ja det låter ju likvärdigt mitt pris, då är de vel typ 160 efter rot, ja jag har ju lite oro att dom jobbar så fort o stressar, för dom garanterar ju taket klart på typ 2 dagar, lätt att man slarvar då, men man kan bara hoppas att det blir bra, jag va ju hemma o kunde påpeka vissa saker som jag tyckte va tvivelaktigt (jobbig kund) men vafan det är mycket pengar,
Att det samlades vatten på duken istället för att rinna av (dåligt spänd duk) och små hål på ett ställe, i mitt fall är det speciellt viktigt då jag bara har 6° lutning
Och jag ansåg att arbetarna va så pass stressade att dom inte tog till sig av det jag sa (mer typ jaja vi löser det) dom tyckte säker jag va jobbig för att jag uppehöll dom
Och jag ansåg att arbetarna va så pass stressade att dom inte tog till sig av det jag sa (mer typ jaja vi löser det) dom tyckte säker jag va jobbig för att jag uppehöll dom
Bra kommentar. Jag har inte bestämt mig än så följer utvecklingen på ditt tak nogaM Zolt skrev:Att det samlades vatten på duken istället för att rinna av (dåligt spänd duk) och små hål på ett ställe, i mitt fall är det speciellt viktigt då jag bara har 6° lutning
Klicka här för att svara