Byggahus.se
Hejsan, tips emotses!

Är på jakt efter nivålist för att täcka denna övergång mellan klinker och parkett i en hall. Nivåskillnaden är mellan 2-4mm. Listen behöver vara av ek, dvs ej metall eller träimitation. Tanken är att limma den på plats och inte montera den i någon form av skena. Har än så länge inte lyckats hitta någon lämplig prefabricerad list och snickeriet jag kontaktade skulle via 2500 kr utan behandling. Finns det någon kunnig person här som har tips hur detta kan lösas på ett snyggt sätt är jag hemskt tacksam!

Trägolv möter klinkergolv vid en tröskel inomhus, olika material och mönster i övergången.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi har en nivålist i ek från Bygg-Olé
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vi har en nivålist i ek från Bygg-Olé
🤔Bygg-Olé?, närmast jag kommer är Beijers sortiment. Finns det länk?
 
S stendad skrev:
🤔Bygg-Olé?, närmast jag kommer är Beijers sortiment. Finns det länk?
Finns även på Bauhaus
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Finns även på Bauhaus
Japp hittar nIvålister i ek där och på Beijer men minsta nivåskillnad är på 10mm och skulle då bli ett väldans glapp mellan listen och parkettgolvet
 
klyv ner den till rätt nivå bara
 
Måste nästan vara uppåt en 10000 i timmen snickeriet ville ha för att göra listen om du inte hade några konstiga krav.
 
B BosseHansson skrev:
Måste nästan vara uppåt en 10000 i timmen snickeriet ville ha för att göra listen om du inte hade några konstiga krav.
Nej inga specifika krav mer än de jag skrev överst. Lyckades bara få pris på ett ställe dock. Hade tänkt mig något i denna stil men med en lägre nivåskillnad. Att klyva ner den som @Jonatan79 sa tror jag blir svårt för mig att göra själv med befintliga verktyg men man kanske kan gå till ett snickeri och be dem göra det, borde ju iaf bli billigare

Träkomponent med profilerad kant, not och fjäder, för byggkonstruktion eller snickeri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.