Byggahus.se
Har en ladugårdslänga som jag ska byta tak på. Har fått som råd att jag bör höja/rikta upp den först. Den är byggt i tre delar och sedan ihopsatt till en enda lång byggnad. Problemet är att det är väldigt stenigt med gigantiska stenar, snarare små berg i marken. Det lutar dessutom ner mot byggnaden ovanifrån och hela byggnaden har sjunkit ner så att framsidan är högre än dom två nedersta stockraderna.
Jag söker någon som är kunnig som i alla fall kan komma förbi och konsultera och beroende på hur komplicerat det blir anlitas för bygge, jag behöver en plan för hur jag ska gå till väga innan takbytet. Jag betalar så klart för konsultationen.
Tack på förhand!
 
  • Trädvägg, stor sten, mossa, grenar, oskarp, natur, utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En gammal trävägg, betongfundament, metallstång, mossa och nedfallna grenar på marken. Skuggor syns också.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd stuga med vitfönsterramar, svart dörr, grönska, tegeltak, viss försummelse, dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rödmålat trähus med tegeltak, garageportar, fönster, byggmaterial och grönska i solljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd lada med grått tak, omgiven av grönska, stegar, skräp och fordon, soligt dag på landet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förvittrat trä, mossa, sten och vatten i ett förfallet, naturligt miljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Andreas_M Andreas_M skrev:
Har en ladugårdslänga som jag ska byta tak på. Har fått som råd att jag bör höja/rikta upp den först. Den är byggt i tre delar och sedan ihopsatt till en enda lång byggnad. Problemet är att det är väldigt stenigt med gigantiska stenar, snarare små berg i marken. Det lutar dessutom ner mot byggnaden ovanifrån och hela byggnaden har sjunkit ner så att framsidan är högre än dom två nedersta stockraderna.
Jag söker någon som är kunnig som i alla fall kan komma förbi och konsultera och beroende på hur komplicerat det blir anlitas för bygge, jag behöver en plan för hur jag ska gå till väga innan takbytet. Jag betalar så klart för konsultationen.
Tack på förhand!
Söker också….Har du hittat någon?
 
Har ni kollat med Älvvkarleby Timmerhus ?
 
Försök gräva och jobba med spett så du kan frilägga mellan vegetation och syll. Räcker med lite luft mellan, då fortsätter inte förruttnelsen i högsta fart ialf. Jag grävde själv samma elände en hel semester på kvällarna. Efter nattade småbarn, så jag och myggen höll till på baksidan varje kväll. Det blev oändligt många svordomar och kämpande med för stora stenar. Men på bara 5v så gick vi från fuktig syll till torr syll. Visst den måste fortfarande bytas, men nu ruttnar det lite långsammare.
 
  • Älska
yonna
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Har ni kollat med Älvvkarleby Timmerhus ?
Tack för tipset! Ska definitivt kolla upp dom.
 
Norrtull Norrtull skrev:
Försök gräva och jobba med spett så du kan frilägga mellan vegetation och syll. Räcker med lite luft mellan, då fortsätter inte förruttnelsen i högsta fart ialf. Jag grävde själv samma elände en hel semester på kvällarna. Efter nattade småbarn, så jag och myggen höll till på baksidan varje kväll. Det blev oändligt många svordomar och kämpande med för stora stenar. Men på bara 5v så gick vi från fuktig syll till torr syll. Visst den måste fortfarande bytas, men nu ruttnar det lite långsammare.
Tack för tipset, har börjat med precis det du beskriver, tyvärr är platsen jag bor på känd för sina stora stenar eller snarare berg 😅. Blir och köpa lite snigeldynamit.
 
H hilmamamman skrev:
Söker också….Har du hittat någon?
Se svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.