Jag har ett bevattningssystem (Hydroponiskt) som styrs av en vattenpump. I de timer som finns i marknaden är den kortaste intervall 15 minuter. jag skulle vilja ha kortare intervaller som t ex att pumpen går i 2 minuter och stannar i 10 minuter dygnet runt. Finns det någon som har en idé om hur man löser detta?

Om den skall vara t.ex på 2 min avstängd 10 min dygnet runt så skulle ett tidrelä kanske kunna vara det som du behöver.

• Gilla
Abbemoad
  • Laddar…
A Abbemoad skrev:
Jag har ett bevattningssystem (Hydroponiskt) som styrs av en vattenpump. I de timer som finns i marknaden är den kortaste intervall 15 minuter. jag skulle vilja ha kortare intervaller som t ex att pumpen går i 2 minuter och stannar i 10 minuter dygnet runt. Finns det någon som har en idé om hur man löser detta?
Hur många gånger per dygn? Jag skulle försöka hitta en smart plug med timer funktion. Har själv en Nero.. men det klarar bara 7 start och stopp per dygn.. (om jag inte minns helt fel )

Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Hur många gånger per dygn? Jag skulle försöka hitta en smart plug med timer funktion. Har själv en Nero.. men det klarar bara 7 start och stopp per dygn.. (om jag inte minns helt fel )
Jag skulle vilja hitta en timer som klarar att köra 1 minut bevattning och 10 min stop. Då blir det ca 11-12 stop/h. jag behöver inte 24h timer, det räcker med 1h timer eftersom det blir samma intervaller dynet runt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.