Hej behöver reservdel till min duschdörr då gångled gått av. Vet dock inte vad det är för tillverkare av duschdörren. Det är en nisch dusch med väggprofil på bägge sidor. Någon som vet vad det är för tillverkare utifrån bilderna?

• Översiktsbild av en hel och en trasig reservdel till duschdörrsfäste på en grå yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en trasig duschdörrsfäste med notering "Ovansidan på fästena".
    Skapa konto
  • Nischduschens väggprofil placerad på ett trägolv vid en badrumsmatta, söker tillverkare för reservdel.
    Skapa konto
  • Övre delen av en nischduschdörr med synlig väggprofil och en avbruten gångled.
    Skapa konto
  • Nischduschens nedre väggprofil med skador och en avbruten gångled vid golvet.
    Skapa konto
BirgitS
Välkommen till forumet!

När det inte finns något firmanamn eller logotyp på glaset brukar det vara något billighetsmärke t.ex. Camargue (?) som Bauhaus säljer. Tyvärr är det ju sådana som är dåliga på att hålla reservdelar i lager under lång tid. Kanske går att ta med delar och foton till byggvaruhus i närheten och fråga om det är något de känner igen.

Tack för svar. Har tagit med den trasiga delen till både Bauhaus och Comfort utan resultat. Vet att det stod ngt på glaset tidigare men som gått bort vid rengöring av glaset.

Glaset är ett tjockare glas därför trodde de på comfort att det inte var ngt av de billigare märkena.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Är glaset 8 mm tjockt?
Det är ju inte så många som har det och då kan du ju söka efter webbplatser för typ INR och Macro Design. Det kan ju gå att kontakta deras kundtjänster.

Det ser i alla fall inte ut som fästena och profilen för våra duschdörrar från Noro (köpta -12).

Pauline36 Pauline36 skrev:
Hej behöver reservdel till min duschdörr då gångled gått av. Vet dock inte vad det är för tillverkare av duschdörren. Det är en nisch dusch med väggprofil på bägge sidor. Någon som vet vad det är för tillverkare utifrån

Hej Pauline
Hittade du detta reservdel? Jag tror det är precis vad jag letar efter...

• Två ihopsatta delar av en möbelbeslag som ligger isärtagna på en ljus yta, med en flätad korg i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Delad bild av en gammal, uttjänt termostatventil för radiator, två delar visade ovanifrån.
    Skapa konto
Undrar om det är exakt samma fäste vi har på våra duschdörrar där ena gick sönder för ca. 1 år sedan. Hittade ni tillverkare och var man kan köpa reservdel?

• Detalj av duschhörna med turkosa kakelplattor och duschventil i metall.
    Skapa konto
  • Närbild på skadade duschdörrskenor med kalkavlagringar och mögel på kaklat badrumsgolv.
    Skapa konto
  • Duschhuvud nära kaklade väggar, metalliskt, duschstång, badrumsinteriör, vit och turkos kakel.
    Skapa konto
  • Gilla
Jättefranskan
  • Laddar…
L Lars Eriksson8028 skrev:
[länk]
Tror dessa passar men lite sent svar kanske…
[bild]
hej! Helt korrekt, det är dessa! Hittade dock att det är Jula som duschväggarna var inköpta hos så jag beställde reservdelar hos dem.

Tack ändå!

• Gilla
Jättefranskan
  • Laddar…
Jättefranskan
F frebee skrev:
hej! Helt korrekt, det är dessa! Hittade dock att det är Jula som duschväggarna var inköpta hos så jag beställde reservdelar hos dem.

Tack ändå!
Hej!
Exakt samma del har gått av hos oss med. Jag är inte säker på vilket märke det är men misstänker Jula. Pratade med dom men dom kände inte igen delarna. Har du möjligtvis namnet på dörren?

Jättefranskan Jättefranskan skrev:
Hej!
Exakt samma del har gått av hos oss med. Jag är inte säker på vilket märke det är men misstänker Jula. Pratade med dom men dom kände inte igen delarna. Har du möjligtvis namnet på dörren?
Märket på duschdörr/väggen är CurAqua (Julas märke). Reservdelarna jag beställde från Jula passade perfekt.

• Gilla
Jättefranskan
  • Laddar…
Jättefranskan
F frebee skrev:
Märket på duschdörr/väggen är CurAqua (Julas märke). Reservdelarna jag beställde från Jula passade perfekt.
Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.