Hej jag har luftat mina element. Men i en av dem, som är på ovanvåningen kom luft ut men inget vatten.
Vi har en nibe split amvc 270 vvb.
Jag misstänker att jag behöver fylla på med vatten i elementen. Men vet inte vart jag gör detta. Någon som kan hjälpa mig?
Det röda vredet kommer det ur vatten när jag vrider på. Och det blå verkar inget va inkopplat i.
Vi har en nibe split amvc 270 vvb.
Jag misstänker att jag behöver fylla på med vatten i elementen. Men vet inte vart jag gör detta. Någon som kan hjälpa mig?
Det röda vredet kommer det ur vatten när jag vrider på. Och det blå verkar inget va inkopplat i.
Det ser ut som det kan vara det lilla vredet/ventilen som syns tydligt i mitten på bild 2. Den ventilen ska ju normalt vara stängd och öppnas bara när man fyller på i värmesystemet. Ser också ut som det saknas skvallerrör från den röda säkerhetsventilen ner till en golvbrunn. Kan komma hett vatten den vägen vid fel samt när man luftar själva pannan.
Okej! Där ser man! Tack för info ❤J Josth skrev:Det ser ut som det kan vara det lilla vredet/ventilen som syns tydligt i mitten på bild 2. Den ventilen ska ju normalt vara stängd och öppnas bara när man fyller på i värmesystemet. Ser också ut som det saknas skvallerrör från den röda säkerhetsventilen ner till en golvbrunn. Kan komma hett vatten den vägen vid fel samt när man luftar själva pannan.
Klicka här för att svara