Byggahus.se
TickyNucker
fredrikchail fredrikchail skrev:
Detta året provar vi paviljong på altanen och ser om det håller sig fint och står kvar :crysmile: Främst för vår dotter så att hon också kan vara på altanen i sommar, men även för oss då solen ligger på hela dagarna :D
Är den fastskruvad i altanen eller håller den sig på plats ändå?
 
TickyNucker TickyNucker skrev:
Är den fastskruvad i altanen eller håller den sig på plats ändå?
den är fastskruvad, 4 skruv i varje ben! Annars tror jag tyvärr inte den står kvar :)
 
  • Haha
  • Gilla
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
Jättebra med paviljong tycker jag. Men sidorna som man fäster runt stolparna när de inte används de sätter jag inte upp mer då det visade sig att det var rena drivhuset för tvestjärtar.
 
  • Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
O Olaf3 skrev:
Jättebra med paviljong tycker jag. Men sidorna som man fäster runt stolparna när de inte används de sätter jag inte upp mer då det visade sig att det var rena drivhuset för tvestjärtar.
jaha där ser man. Undra vad det beror på då? Jag vet att dom älskar robotgräsklippare också :thinking:
 
Täckplåt på plats vid elcentralen för att dölja kablarna, nästa steg är att sätta all taklist :)
 
  • Elcentral med täckplåt som döljer kablar och förberedelse för taklistmontering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Täckplåt installerad vid en elcentral som döljer kablar på en vit vägg, redo för taklistmontering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
Taklist på plats, det är nästan alltid det som gör störst skillnad :D nu är tanken att måla golvet och sedan sätta foder och golvlist så är rummet klart (y)
 
  • Nyinstallerad taklist ovanför ett elskåp och en säkerhetscentral i ett hörn av ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad vit taklist i hörn av rum med vitmålade väggar och inbyggd belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad taklist i ett rum med vit dörr, gula klinkers på golvet och en elcentral på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
TickyNucker och 4 till
  • Laddar…
Snyggt jobbat! Inte lätt att få till ytterhörn och innerhörn på samma bit.
 
maah maah skrev:
Snyggt jobbat! Inte lätt att få till ytterhörn och innerhörn på samma bit.
Tack så mycket! :D Nej, det är en utmaning. Min pappa har gjort ”provbitar” som är exakt 100mm långa både i innerhörn och ytterhörn som är riktigt smidigt att använda för att få till hörnen (y)
 
  • Gilla
JPC-CONSULT och 2 till
  • Laddar…
Det börjar bli dags att renovera badrummet, känns som att det har gjort sitt nu :D vi kommer att riva ner väggen in till höger för att få mer plats.

Tar gärna emot tips och råd! Vad ska man välja gällande toalett och möbler osv? :)
 
  • Modernt badrum med blå kakel, duschhörna, toalett, handfat, spegel och grått golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JPC-CONSULT
  • Laddar…
Kanske inte mkt till tips, men väl en upplysning och det är att dusch inte får vara i direkt anslutning till fönster enligt branschreglerna, så om möjligt hade jag försökt placera duschen till höger där det breddas :)
 
  • Gilla
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
fredrikchail fredrikchail skrev:
ar gärna emot tips och råd! Vad ska man välja gällande toalett och möbler osv?
När det gäller blandare och toalett välj tillverkare som lagerför reservdelar under väldigt lång tid och det är också sådana som rörmokarna känner till väl.

Det är trevligt med Gustavsbergs toaletter med öppen spolkant resp. Ifös utan spolkant eftersom det underlättar städningen.

Väj möbler som är tillverkade av fukttrög spånskiva eller något som är ändå bättre. De billigaste produkterna har många gånger lätt för att få fuktskador.
 
  • Gilla
TickyNucker och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
J Jarlsgård skrev:
Kanske inte mkt till tips, men väl en upplysning och det är att dusch inte får vara i direkt anslutning till fönster enligt branschreglerna, så om möjligt hade jag försökt placera duschen till höger där det breddas :)
Eller så har man U-duschdörrar.
 
  • Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Kanske inte mkt till tips, men väl en upplysning och det är att dusch inte får vara i direkt anslutning till fönster enligt branschreglerna, så om möjligt hade jag försökt placera duschen till höger där det breddas :)
det är ett väldigt bra tips! Tack för det :D vi är inne på att ta bort fönster helt och hållet och förlita oss på bra belysning. Hoppas det räcker med ljus bara :thinking:
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
När det gäller blandare och toalett välj tillverkare som lagerför reservdelar under väldigt lång tid och det är också sådana som rörmokarna känner till väl.

Det är trevligt med Gustavsbergs toaletter med öppen spolkant resp. Ifös utan spolkant eftersom det underlättar städningen.

Väj möbler som är tillverkade av fukttrög spånskiva eller något som är ändå bättre. De billigaste produkterna har många gånger lätt för att få fuktskador.
Tack för tipset! Vi har kikat lite på just det där med spolkanten och det känns ju riktigt gött att underlätta städningen på så sätt :D även vägghängd toalett är vi inne på för att underlätta städningen och slippa krångla bakom toaletten. Tack för tips kring möbler!
 
fredrikchail fredrikchail skrev:
det är ett väldigt bra tips! Tack för det :D vi är inne på att ta bort fönster helt och hållet och förlita oss på bra belysning. Hoppas det räcker med ljus bara :thinking:
Har ni en våning ovanför? I annat fall har jag ett förslag som e sjukt läckert!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.