Byggahus.se

Tidsresa från 1960 till 2020 med begränsad budget och eget arbete

1. fredrikchail
    Husägare · Grums · 322 inlägg

fredrikchail

Husägare
    En av de nya matningarna ska till garaget, så här fick vi borra oss in till ”gästrummet” dvs. Rummet med det bruna taket på de förra bilderna. Genom grunden i vårt uterum och in till garaget.

• Laddar…
  2. fredrikchail

fredrikchail

Husägare
    En av matningarna ska in till pannrummet och fördelas till tvättmaskin och varmvattenberedaren.

3. fredrikchail

fredrikchail

Husägare
  4. fredrikchail

fredrikchail

Husägare
    In till tvättstugan blir det varken karm eller innerdörr så här har jag börjat att spackla ut kanterna för att få dem raka :D

5. fredrikchail

fredrikchail

Husägare
    Har även spacklat igen hålen runt alla karmarna för att få dem att sitta ännu bättre. (y)

6. J
    Renoverare · Skåne · 3 305 inlägg

Jarlsgård

Renoverare
    Funka det bra med tvingar? :D

7. fredrikchail

fredrikchail

Husägare
    lite meckigt precis där tvingarna sitter, men körde med en lite mindre spackelspade just där och så är tanken att lägga ett tunt lager på hela när detta har satt sig :D

8. J
    Renoverare · Skåne · 3 305 inlägg

Jarlsgård

Renoverare
    Ja så blir det ju!

Jag kör som sagt all yta jag kommer åt. När det sedan torkat lite flyttar jag bara tvingarna en åt gången typ en dm så jag kan lappa i det sista:D

9. fredrikchail

fredrikchail

Husägare
    ja det är en väldigt smart idé att gör så, tack! :D man kände sig lite ”tvingad” att köra med dem :rofl::crysmile:

• Laddar…
  10. JA”Snabbe”
    Husägare · Skåne · 1 334 inlägg

JA”Snabbe”

Husägare
    Om jag var du, hade jag satt en dörr där, iaf om ni hänger tvätten där, vi kör avfuktare i tvättstugan på sommaren, annars torkar det aldrig. Även om vi inte har ”fukt i källaren” så är det såklart betydligt fuktigare luft på sommaren därnere, då är det bra med en dörr så man kan stänga och köra avfuktaren. Sen slipper man höra när maskinerna går, hos oss hörs dom ganska bra upp om dörren är öppen. ;)

11. fredrikchail

fredrikchail

Husägare
    kan tänka mig det! :D Vi har inte det problemet alls hos oss, har också avfuktare som körs ibland där nere men upplever inte att varken den eller tvättmaskinen stör oss i oljud! Vi tycker också att en dörr hade gjort att det känns betydligt trängre där nere, men tack för tanken i alla fall :D

• Laddar…
  12. fredrikchail

fredrikchail

Husägare
    Bestämde oss även för att bila in kabeln i väggen! Blir mycket snyggare när man får bort den utanpåliggande elen (y)

13. Jonatan79
    Hobbysnickare · Stockholm · 8 695 inlägg

Jonatan79

Hobbysnickare
    Kör du aldrig med tomrör till din eldragning ?

14. fredrikchail

fredrikchail

Husägare
    jo på de allra flesta ställen där möjligheten har gått att använda det, exempelvis träväggarna osv. Eller när jag reglat på en ny vägg samt i innertaken.

• Laddar…
  15. B
    Medlem · Stockholm · 498 inlägg

Baskavoda

Medlem
    Du har kanske skrivit tidigare i tråden varför du inte använder foder till dörrkarmarna och spacklar istället? Känns som risken att det spricker framöver är stor.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.