Byggahus.se
En av de nya matningarna ska till garaget, så här fick vi borra oss in till ”gästrummet” dvs. Rummet med det bruna taket på de förra bilderna. Genom grunden i vårt uterum och in till garaget.
 
  • Genomborrad grund i uterum med synlig ny elkabelinstallation mot garaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Borrat hål genom träribbor för att mata in el till garaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
En av matningarna ska in till pannrummet och fördelas till tvättmaskin och varmvattenberedaren.
 
  • Rördragning i taket mot pannrummet för vattenförsörjning till tvättmaskin och varmvattenberedare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörinstallation i tak som leder till pannrum för vattenfördelning till hushållsmaskiner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på ett pannrum med synliga rörledningar längs taket och verktyg på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Den nya centralen är på plats. Nästa steg blir att koppla färdigt på respektive plats! :D
 
  • Ny elcentral monterad på vägg bredvid befintlig installation och elledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny elcentral och säkerhetsbrytare monterade på vägg med synliga kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny elcentral installerad på en vägg med träbjälkar och synliga ledningar ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny elektrisk central installerad på vägg med synliga kablar och rör runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nadiosch och 2 till
  • Laddar…
In till tvättstugan blir det varken karm eller innerdörr så här har jag börjat att spackla ut kanterna för att få dem raka :D
 
  • Vägg under renovering med spacklade kanter och klämmor som håller fast en platta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprocess av dörröppning utan dörr, med spackel och verktyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Har även spacklat igen hålen runt alla karmarna för att få dem att sitta ännu bättre. (y)
 
  • Utsikt genom en dörrkarm med spacklade kanter i ett renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit dörr med nyspacklade kanter runt karmen mot en grön vägg under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
minitoy och 3 till
  • Laddar…
Funka det bra med tvingar? :D
 
J Jarlsgård skrev:
Funka det bra med tvingar? :D
lite meckigt precis där tvingarna sitter, men körde med en lite mindre spackelspade just där och så är tanken att lägga ett tunt lager på hela när detta har satt sig :D
 
fredrikchail fredrikchail skrev:
lite meckigt precis där tvingarna sitter, men körde med en lite mindre spackelspade just där och så är tanken att lägga ett tunt lager på hela när detta har satt sig :D
Ja så blir det ju!

Jag kör som sagt all yta jag kommer åt. När det sedan torkat lite flyttar jag bara tvingarna en åt gången typ en dm så jag kan lappa i det sista:D
 
J Jarlsgård skrev:
Ja så blir det ju!

Jag kör som sagt all yta jag kommer åt. När det sedan torkat lite flyttar jag bara tvingarna en åt gången typ en dm så jag kan lappa i det sista:D
ja det är en väldigt smart idé att gör så, tack! :D man kände sig lite ”tvingad” att köra med dem :rofl::crysmile:
 
  • Gilla
Bergsén och 1 till
  • Laddar…
Om jag var du, hade jag satt en dörr där, iaf om ni hänger tvätten där, vi kör avfuktare i tvättstugan på sommaren, annars torkar det aldrig. Även om vi inte har ”fukt i källaren” så är det såklart betydligt fuktigare luft på sommaren därnere, då är det bra med en dörr så man kan stänga och köra avfuktaren. Sen slipper man höra när maskinerna går, hos oss hörs dom ganska bra upp om dörren är öppen. ;)
 
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Om jag var du, hade jag satt en dörr där, iaf om ni hänger tvätten där, vi kör avfuktare i tvättstugan på sommaren, annars torkar det aldrig. Även om vi inte har ”fukt i källaren” så är det såklart betydligt fuktigare luft på sommaren därnere, då är det bra med en dörr så man kan stänga och köra avfuktaren. Sen slipper man höra när maskinerna går, hos oss hörs dom ganska bra upp om dörren är öppen. ;)
kan tänka mig det! :D Vi har inte det problemet alls hos oss, har också avfuktare som körs ibland där nere men upplever inte att varken den eller tvättmaskinen stör oss i oljud! Vi tycker också att en dörr hade gjort att det känns betydligt trängre där nere, men tack för tanken i alla fall :D
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Bestämde oss även för att bila in kabeln i väggen! Blir mycket snyggare när man får bort den utanpåliggande elen (y)
 
  • Vägg i renoveringsfas där en kabel har bilats in för en dold installation med synlig grönt färgskikt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad vägg där el-kabel bilats in, med grönt spackel och vit dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 3 till
  • Laddar…
Kör du aldrig med tomrör till din eldragning ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kör du aldrig med tomrör till din eldragning ?
jo på de allra flesta ställen där möjligheten har gått att använda det, exempelvis träväggarna osv. Eller när jag reglat på en ny vägg samt i innertaken.
 
  • Gilla
JPC-CONSULT
  • Laddar…
B
Du har kanske skrivit tidigare i tråden varför du inte använder foder till dörrkarmarna och spacklar istället? Känns som risken att det spricker framöver är stor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.